Indiferent care este canalul social media pe care vrei să îl utilizezi ca să te promovezi, afacerea ta are la dispoziție o mare varietate de opțiuni pentru a genera lead-uri de marketing și vânzări. De la conținut organic la campanii PPC, orice este posibil. Trebuie doar să găsești mix-ul de tactici care te ajută să îți atingi obiectivele în funcție de bugetele pe care le ai la dispoziție. Iată aici câteva idei practice.

Oferă conținut adecvat pentru fiecare etapă a procesului de vânzare

Conținutul pe care îl publici pe social media trebuie să răspundă perfect nevoilor informaționale pe care le are clientul tău în fiecare etapă a procesului de achiziție. De exemplu, potențialii cumpărători, aflați în faza de selecție a unui produs caută activ detalii care să le faciliteze luarea unei decizii de cumpărare.

Cel mai probabil ei cunosc deja o mulțime de lucruri despre afacerea sau oferta ta, motiv pentru care e mai plauzibil să reacționeze la informație capabilă să clarifice amănunte, pe baza cărora să ia hotărârea finală de achiziție.

În astfel de situații, le poți propune:

  • Demo-uri de produs, cu ajutorul cărora să înțeleagă mai bine cum funcționează soluția ta și cum rezolvă ea în plan real problemele lor
  • Studii de caz, care expun modul în care produsul tău a ajutat o serie de alte branduri să-și atingă scopurile.
  • Chestionare, care să le ușureze alegerea variantei potrivite pentru nevoile individuale

Cei care sunt deja hotărâți să cumpere, de cele mai multe ori, așteaptă doar să se ivească momentul potrivit pentru luarea deciziei. Sugerează-le:

  • Oferte speciale și discount-uri ce pot fi accesate o perioadă limitată
  • Link-uri de e-Commerce, care îi încurajează să cumpere diverse categorii de produse de interes pentru ei și accesibile în catalogul tău online
  • Teste gratuite, care îi lasă să intre în contact cu produsul

Organizează evenimente Live

Pentru multe afaceri, publicarea de conținut realizat în prealabil pe baza strategiei de social media, poate să fie mai mult decât suficientă ca să genereze leaduri. Dacă, însă, vrei să creezi relații mai strânse cu audiența ta, „going live” te poate ajuta. Evenimentele de acest gen au puterea de a construi o formă de comunicare autentică și te lasă să prezinți, dar să și dialoghezi pe seama proiectelor tale, în timp real, cu cei interesați. Lucrul ăsta este realizabil acum de pe orice platformă, de la LinkedIn, la TikTok.

Pe o serie de canale poți să găzduiești evenimente audio, care oferă o și mai mare posibilitate de interacțiune cu audiența în timp real. De exemplu, Twitter Spaces te lasă să inviți la dialog, în direct, persoane din audiența evenimentului tău.

Ca să începi un “space” pe Twitter deschizi aplicația de pe mobil și accesezi iconița „Space”, aflată în centrul meniului. Dacă dai click pe butonul albastru cu denumirea “space” ai posibilitate să-ți denumești evenimentul și să alegi maxim trei teme de discuție, după care poți începe transmisia sau o poți programa pe parcursul următoarelor două săptămâni. Dacă vrei ca ascultătorii să se înscrie la listele tale, sau să îți viziteze site-ul, ori să acceseze un demo, poți posta tweet-uri în timpul evenimentului, pentru a genera click-uri, lead-uri și conversii.

Conținutul cu adevărat valoros nu e niciodată gratuit

Cum spuneam, evenimentele live și publicarea de conținut util pentru fiecare etapă a procesului de vânzare sunt formule minunate pentru atragerea audienței și câștigarea încrederii ei. Asta nu înseamnă, însă, că tot conținutul pe care îl creezi trebuie să fie disponibil tuturor. De cele mai multe ori, materiale cele mai grozave le poți oferi doar în schimbul unor informații care să îți permită să califici mai departe lead-urile generate.

Când utilizezi ghiduri, white papers sau webinarii în acest scop, ai grijă ca landing page-ul să fie ușor de parcurs mai ales de pe mobil, astfel încât cei interesați să se poată înregistra sau să poată descărca fără dificultăți materialele propuse.

Folosește Calls to Action personalizate și specifice fiecărei etape din procesul de vânzare

Indiferent ce canal de comunicare utilizezi sau ce tip de client ai în vedere e important să utilizezi CTAs pentru fiecare material pe care îl propui, fie el un articol, un video, o postare, etc.

Deși pare că cele mai multe Calls To Action sunt fie agresive, fie orientate strict spre vânzare, în realitate le poți formula personalizat astfel încât ele să exprime clar ce sugerezi clientului să facă după ce termină de parcurs un anumit material. Uite aici câteva exemple concrete:

  • Înscrie-te la următorul webinar!
  • Descarcă ghidul ca să primești sugestii detaliate!
  • Citește noul studiu de caz și află cum am ajutat afaceri similare să-și reducă eforturile financiare cu 50%!
  • Încearcă acum versiunea demo!

Automatizează o parte din procesele de comunicare

Dacă te gândești să apelezi la social media pentru a genera lead-uri și conversii e foarte probabil să primești un număr mare de mesaje private. Pentru a crea încredere și pentru a informa corespunzător audiența în legătură cu soluțiile pe care le propui e important să răspunzi bine și la timp. Marea majoritate a canalelor social media au deja încorporate funcții de automatizare a mesajelor directe, sau facilitează integrarea aplicațiilor externe pentru soluționarea acestor aspecte. De exemplu, poți să automatizezi comunicarea one-to-one pe Instagram prin Facebook Business Manager. Tot ce trebuie să faci este să accesezi tab-ul Automated Responses din Inbox și să setezi tipul de automatizare pe care îl dorești: Instant Replies, Away Messages, FAQs, etc.

Tot din Business Manager, poți automatiza o parte din comunicare și pe Facebook. Pentru asta e necesar să accesezi Custom Keywords și să selectezi cuvintele cheie care să genereze afișarea mesajelor automate. Pentru fiecare astfel de variabilă ai posibilitatea să editezi un scurt text, sau să adaugi o imagine personalizată care să se afișeze atunci când trigger-ul este activat. Poți adăuga și CTA, sau link-uri externe.

Pentru activarea trigger-ului trebuie să creezi campanii dedicate și să soliciți audienței să-ți trimită cuvântul cheie prin mesaj privat.

E-Commerce direct din platformele social media

Vrei să vinzi produse online? Facebook, Instagram și YouTube au integrate instrumente de eCommerce pe care le poți utiliza pentru a genera vânzări, direct din postări.

Poți accesa funcționalitățile de pe Facebook și Instagram prin intermediul Facebook Commerce Manager. Primul lucru este să creezi magazinul online și să alegi o metodă de check-out. Poți opta între check-out pe Facebook, Insta, sau pe pagina de internet a magazinului tău. Apoi creezi catalogul de produse cu toate obiectele pe care vrei să le vinzi pe social media și poți ține inventarul manual, sau automat, prin conectarea la platforma pe care ai găzduit magazinul (de exemplu, Shopify).

Din momentul în care Facebook validează magazinul și catalogul, clienții le pot accesa de pe pagina ta de Facebook sau Instagram.

La fel de bine poți adăuga tag-uri de produs în postările organice, story-uri, sau reel-uri ca să generezi un link direct către pagina aferentă de produs din magazin.

Optimizează conținutul organic

În analytics ai acces la o sumedenie de informații și date care te ajută să înțelegi ce funcționează cel mai bine în cazul brand-ului tău. De exemplu, poți afla care sunt postările cu care interacționează cel mai mult audiența. În același timp, poți descoperi și care sunt canalele care aduc cel mai trafic în magazin, respectiv care sunt cele, care vând cel mai bine.

Chiar și așa, tot mai rămân o serie detalii care lasă loc la interpretări. Ca să le clarifici poți testa diverse variante, direct din platformele social media.
Pe Facebook, de exemplu, trebuie să deschizi Creator Studio și să navighezi la Post Testing. Prin activarea butonului “Start a Test” poți alege tipul de conținut pe care vrei să îl testezi, poți adăuga cel puțin două variante pe care vrei să le compari și poți seta KPI-ul cu care vrei să măsori performanța conținutului.

Când testul este finalizat, Facebook continuă să livreze mai departe, varianta câștigătoare, către toată audiența pe care o ai în vedere.

Apelează la campanii PPC pentru rezultate mai rapide

Dacă vrei să accesezi rapid o audiență mai mare ca să generezi mai repede rezultate, trebuie să îți planifici un buget de advertising, pe care îl poți folosi pe oricare dintre canalele social media sau pe Google Ads. Cu ajutorul instrumentelor de tracking poți monitoriza succesul campaniilor direct pe site-ul tău, astfel încât să optimizezi procesele din vreme.

Poți apela foarte bine la Facebook Ads Manager ca să dezvolți campanii pe Facebook și Instagram. Ambele platforme suportă ad-uri pentru generarea de lead-uri și te lasă să colectezi datele celor care interacționează cu brandul tău.

Manuela Vulpescu este Online Marketing Certified Professional și fondator al Web Performance Box – agenție de inbound marketing, parteneră HubSpot și Salesmanago.

Sursa foto: unsplash.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri