Noul sef de la Ogilvy isi propune sa imbunatateasca serviciile de creatie si client service ale agentiei
Dupa plecarea lui Zoltan Szigeti si Mihaela Nicola, lumea publicitatii romanesti a tremurat de curiozitate: cine va fi noul sef la Ogilvy? Manuela Necula povesteste in exclusivitate pentru Capital in ce conditii a fost numita.

Capital: Cum ati ajuns in fruntea Ogilvy Romania?

Manuela Necula: Propunerea mi-a facut-o Alex Herdt, seful Ogilvy&Mather Group pe Europa Centrala si de Est. Il cunosteam de la doua reuniuni internationale ale grupului WPP, unde eu reprezentam agentia 141. El mai venise in Romania si mai discutasem despre integrarea agentiilor Red Cell si 141 in Ogilvy Group, ce era decisa de ceva vreme. Acum trei saptamani, cand a izbucnit criza de la Ogilvy, Alex Herdt a venit a doua oara in Romania si mi-a solicitat o intalnire. Propunerea a fost foarte directa: uite, caut un inlocuitor si cred ca esti potrivita pentru acest post, spune-mi daca esti interesata si daca esti in stare.

Capital: Cat timp de gandire v-a dat?

Manuela Necula: Pana a doua zi.

Capital: Ce anume v-a determinat sa acceptati?

Manuela Necula: Este o oportunitate la care, sincer, n-am visat niciodata. Am stat si m-am gandit: este o provocare "cat casa". Daca Alex Herdt m-a gasit pe mine din cati oameni are el in grupul WPP, asta inseamna ceva! Am gandit ca pot s-o fac si, cu multa munca si putin noroc, n-o sa-mi rup gatul. Daca a fost ceva care m-a atras in viata, a fost provocarea.

Capital: Care e cea mai mare provocare pe care o intrevedeti?

Manuela Necula: Sunt multe, de la usa agentiei pana la clienti. Intru intr-o companie foarte puternica, numarul unu ca cifra de afaceri in Romania, si nu pe o pozitie oarecare! O alta provocare este faptul ca nu cunosc foarte bine businessul Ogilvy. Va trebui sa-l invat acum. Va trebui sa cunosc si oamenii. Trebuie sa mai adaug si procesul de integrare a grupului meu (Red Cell si 141, nota red.) in Ogilvy, companii cu doua culturi organizationale diferite.

Capital: Ce retineri ati avut la propunerea lui Alex Herdt?

Manuela Necula: Retinerile au fost legate, de exemplu, de faptul ca eu sunt un manager, dar in componenta de media nu sunt un expert. M-am gandit daca o sa pot face fata sau nu. Alta retinere a fost ca o sa am foarte mult de lucru. In ultimul an, viata mea s-a concentrat asupra constructiei lui Red Cell. Acolo stiam ce-i de facut, la Ogilvy, nu mi-e foarte clar. Probabil ca, de la 12 ore pe zi, voi munci 15. Am stat si m-am gandit: sunt pregatita, oare asta imi trebuie la varsta mea? Da, am spus da...

Capital: Ce parerea aveati acum trei luni despre Ogilvy?

Manuela Necula: O corporatie foarte mare si cu un stil "corporate". Pe partea de media, este o agentie exceptionala, imbatabila, cu PR-ul sta foarte bine, dar la agentia de publicitate mai sunt lucruri care inca pot fi imbunatatite.

Capital: Cand auzeati de Ogilvy, la ce va gandeati mai intai?

Manuela Necula: La Mihaela Nicola.

Capital: Cum veti incerca sa schimbati aceasta perceptie?

Manuela Necula: Cred ca se va schimba de la sine. Eu nu vreau sa fac ce au facut Mihaela Nicola si Zoltan Szigeti. Ei si-au construit afacerea timp de zece ani asa cum au considerat. Mi-as dori sa reusesc, in timp, sa construiesc o relatie cu oamenii din echipa, bazata pe acelasi nivel de incredere pe care l-au avut Mihaela si Zoltan. Iar faptul ca Ogilvy este Mihaela, asta e! Acum nu mai este Mihaela Nicola. Maine o sa fie altceva. Ma cheama Manuela Necula, pe ea Mihaela Nicola, deja chestia asta poate sa creeze confuzie. Eu preiau ce a construit Mihaela si o sa fac ce cred si ce sunt in stare.

Capital: Piata nu are o parere prea buna despre Ogilvy: agresiva in business, aroganta, pro-PSD, opaca. Cum veti lupta pentru a schimba imaginea firmei?

Manuela Necula: Sunt niste elemente de perceptie. Poate unele dintre ele sunt reale. Nu-mi propun sa demontez ce-am gasit la Ogilvy. Despre perceptia cu PSD, e un lucru care se vehiculeaza in piata. Cum as putea sa-l schimb? Tot ce pot sa spun este ca n-am nici o legatura cu PSD. Dar aici nu sunt numai lucruri rele, sunt si bune. Perceptia de foarte aroganti este destul de larg raspandita in randul publicitarilor, dar nu este aceeasi in randul clientilor. Sunt clienti mari care, daca nu ar fi beneficiat de servicii foarte bune, n-ar fi stat nici o secunda la Ogilvy.

Capital: Oamenii din grup se vor raporta mereu la "cum a fost inainte"? Cum ii veti scoate din mentalul lor pe Szigeti si Nicola?

Manuela Necula: Dar nu pot si nu vreau sa-i scot! Trebuie doar sa vad daca oamenii de aici sunt indeajuns de deschisi si daca vor sa mearga mai departe. Reteaua e mult prea puternica si are multe valori. Nu poti s-o lasi sa dispara. Trebuie s-o reasezi cumva.

Capital: Cunoasteti de ce au plecat cei doi?

Manuela Necula: Stiu doar versiunea oficiala: o parte din actiunile managementului precedent n-au respectat intrutotul politica grupului WPP.

Capital: Care sunt obiectivele dvs. la Ogilvy?

Manuela Necula: Pasul numarul unu este sa-mi cunosc clientii, sa stiu cum sunt ei tratati de agentie, apoi, in paralel, sa-mi cunosc oamenii. Dupa ce m-am lamurit, o sa vad ce trebuie imbunatatit, dar inca nu mi-am facut un plan. La creatie, de exemplu, e loc de mai bine. Si la client-service se poate lucra. Portofoliul de clienti mai poate fi largit. Dar mai intai trebuie sa-mi fac repede "temele".

Capital: Ce mesaj aveti pentru Bogdan Enoiu (McCann) si Ioana Iordache (Leo Burnett)?

Manuela Necula: Sunt foarte mandra ca am ajuns sa joc in liga in care sunt ei, in prima liga a publicitatii.

Activitate profesionala

Are o experienta de noua ani in domeniul comunicarii, din care opt la D'Arcy Romania, ca membru al consiliului director si Client Service Director.

A condus divizia de comunicare medicala Medicus din cadrul D'Arcy. A pus bazele filialei D'Arcy in Republica Moldova.

In ultimele 14 luni, a fost Deputy Managing Director al agentiilor Red Cell si 141 Romania.

In 2004, a facut parte din juriul Festivalului Effie New York, iar anul acesta va juriza la Euro Effie.

Cine conduce Ogilvy Group Romania

Manuela Necula este Head of Country Ogilvy Group Romania. Grupul de comunicare cuprinde agentiile: Ogilvy&Mather, condusa de Roxana Popescu, Ogilvy PR - Managing Director Gabriela Lungu, Red Cell si 141 - Managing Director Christophe Lucius, MindShare Media - Managing Director Ovidiu Florea,
Media Insight - Managing Director Bogdan Prajisteanu. Agentiile MindShare Media si Media Insight vor raporta direct catre Alex Herdt, CEO Ogilvy&Mather pentru Europa Centrala si de Est.
Din grup, nu mai face parte agentia Maximize Communication.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri