Dupa ce anul trecut a cumparat brandul londonez Jimmy Choo pentru suma de 1,2 miliarde dolari, facandu-si astfel intrarea pe segmentul de superluxury, compania americana Michael Kors a facut o alta achizitie europeana. Michael Kors a cumparat casa de moda Versace, pentru suma de 2,12 miliarde dolari. Care sunt planurile brandului american si ce implica aceasta miscare strategica pe piata globala de fashion?

Michael Kors Holdings a achizitionat casa de moda italiana Gianni Versace pentru 1,83 miliarde euro (2,12 miliarde dolari). Tranzactia este sub nivelul estimat de anumite surse din piata anterior, de 2,35 miliarde dolari. Odata cu preluarea Versace, Michael Kors face un pas important pe piata globala de fashion, extinzandu-se in Europa si bucurandu-se de recunoasterea unei case de moda cu traditie. Analistii estimeaza ca miscarea strategica a Michael Kors nu va fi una usoara.

Odata tranzactia incheiata, Michael Kors Holdings va trece printr-un proces de rebranding si se numi „Capri Holdings Limited”, dupa insula de langa coasta Amalfi. Versace se alatura brandului Jimmy Choo, achizitionat de Kors anul trecut pentru 1,2 miliarde dolari. Noua companie, Capri Holdings Limited, isi consolideaza astfel pozitia pe piata globala de fashion cu trei mari branduri: Michael Kors, Versace si Jimmy Choo.

„In timp ce brandul Versace este iconic si extrem de vizibil la nivel international, tranzactia si transformarea companiei presupun multa munca, timp si investitii ce trebuiesc facute in tandem cu eforturile de a redresa brandul Michael Kors”, a declarat Neil Saunders, GlobalData Retail Managing Director pentru Retail Dive.

Acesta a adaugat ca „economiile” nu au reprezentat o parte esentiala a anuntului privind tranzactia, ceea ce implica probabil o recunoastere a faptului ca va fi nevoie de investii masive pentru o crestere sustenabila.

Printre planurile Michael Kors pentru Versace se numara cresterea veniturilor la 2 miliarde dolari, precum si deschiderea a 100 de magazine noi, ajungand astfel la 300 de unitati globale, accelerarea eforturilor digitale si omnichannel si cresterea veniturilor din vanzarile de accesorii si incaltaminte de la 35% din prezent la 60%.

Planurile de dezvoltare ale Versace pe termen lung implica si cresterea companiei Capri si o majorare a veniturilor de pana 8 miliarde dolari. Nu in ultimul rand, inseamna o diversificare o amprentei globale a companiei in industria de fashion, care s-ar traduce printr-o scadere a proportiei din SUA, de la 66% la 57% si o crestere de la 23% din Europa la 24% si de pana la 19% fata de 11% in Asia.
Potrivit lui Saunders, faptul ca Donatella Versace ramane implicata in cadrul Versace si intreaga familie se numara printre investitorii Capri reprezinta un atuu pentru noua companie formata.

Schimbarea numelui companiei din Michael Kors Holding in Capri Holding Limited arata ambitia companiei de a deveni o casa de moda de lux puternica la nivel international si un competitor pe masura pentru grupurile europene LVMH (cel mai mare grup mondial de produse de lux), Kering si Richemont.

Sursa foto: Sergio Monti Photography/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri