Cel mai mare angajator din retail este Profi, care anul trecut a avut 17.979 angajați, în creștere cu 10% față de anul 2019, potrivit datelor trimise de Oficiul Național al Registrului Comerțului la solicitarea wall-street.ro.

Compania a înregistrat anul trecut un profit net de peste 1 miliard lei și o cifră de afaceri de peste opt miliarde lei, potrivit datelor transmise de Ministerul Finanțelor.

Pe locul doi în clasament se află Kaufland, cu 13.108 de angajați în 2020, cu aproximativ 5 % mai mult față de 2019 (12.497). Retailerul a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de peste 12 milioane lei și un profit net de peste 970 milioane lei.

Podiumul este completat de Dedeman, companie deținută de frații Adrian Pavăl şi Dragoş Pavăl. Anul trecut, în timpul pandemiei Dedeman a angajat 605 de persoane, mai mult față de 2019, când avea 10.769 de salariați. Compania a înregistrat în 2020 un profit net de peste 1,4 miliarde lei, raportând o cifră de afaceri de peste 9 miliarde lei.

La aproape toți retailerii din România prezenți în clasamentul realizat de Oficiul Național al Registrului Comerțului a fost observată o creștere a salariaților, creșterea medie a fost de circa 8%. Mega Image a fost retailerul care a angajat cele mai multe în persoane în timpul pandemiei, în timp ce Auchan a fost singurul retailer care a avut o scădere de 5% a salariaților.

Locul Compania Număr mediu de angajați 2020 Număr mediu de angajați 2019
1

PROFI ROM FOOD

17.979

16.277

2

KAUFLAND ROMÂNIA

13.108

12.497

3

DEDEMAN

11.374

10.769

4

MEGA IMAGE

10.964 8.826
5

CARREFOUR ROMÂNIA

10.523 10.210
6

LIDL

8.779 7.418
7

AUCHAN ROMÂNIA

8.270 8.673
8

SELGROS CASH & CARRY

4.617 4.458
9

ALTEX

4.043 3.546
10

METRO CASH & CARRY ROMÂNIA

3.523 3.408

Sursă date: Oficiul Național al Registrului Comerțului

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri