Stiam ca este pasionat de natura si dialogul cu el s-a dovedit chiar surprinzator pe acest segment. Ajung la Trattoria Il Calcio din spatele pietei 1 Mai din Capitala cu cateva minute inainte de el. Localul era aproape gol la ora 12, asa ca am putut alege o masa la etaj, langa fereastra.

Desi nu este administrator al HP Romania, Tiberiu Dobre este responsabil de doua segmente majore – laptop-uri si imprimante. Radu Enache este managerul enterprise - de servere mari, de servicii si solutii. Dobre raporteaza in afara, in Franta. “Cu Radu am un raport de colegialitate, comunicam la meeting-urile de board lunare. El este, intr-adevar, administratorul cu acte al HP Romania dar ca business nu ne intersectam decat atunci cand avem proiecte comune”, explica Tiberiu Dobre.

Am intrat “direct in subiect” cu Tiberiu – neobisnuit daca e sa judec dupa experientele anterioare. Incepem prin a vorbi de sezonalitatea produselor IT, hardware, a consumabilelor. Acompaniati de muzica spaniola de pe fundal, Tiberiu Dobre imi spune ca in cazul consumabilelor se poate vorbi mai putin de o sezonalitate intrucat trebuie tot timpul sa existe la raft produse, cum ar fi cartuse pentru imprimante. Nu trebuie sa fie “gauri” acolo.

Daca ar fi sa ofere un sfat retailerilor, Tiberiu Dobre spune ca ei ar trebui sa asocieze ofertele cu produse de brand unde conteaza calitatea, unde conteaza serviciile si multe alte lucruri care “se invart” in jurul produsului, fata de situatia unde doar comunici un pret.

Ofertele cele mai agresive si comunicate raman inca cele legate de pret – factor care, in continuare, conteaza poate cel mai mult pentru clientul roman, in general.

Black Friday si implicarea HP

Avand in vedere ca se apropie Black Friday sunt curios sa aflu cine decide reducerile – in principal retailerii, sau mai ales producatorii - si ce parere are, per total, despre aceasta zi dedicata reducerilor. “Am avut si noi produse HP anul trecut, intr-o cantitate foarte foarte limitata. Cred ca daca iti asumi pierderi, nu mai are nimic de-a face cu branding-ul. Din punctul meu de vedere, cand ai «de rupt un pret», trebuie sa-l tii departe de brand pentru ca nu-ti face bine. Debusolezi consumatorul final, il dezorientezi”, sustine Tiberiu.

Practic, pana acum clientul era pregatit sa plateasca o anumita suma pentru un HP, dar brusc poate plati la jumatate. Oare care este valoarea produsului, de fapt? “Intr-adevar, este o campanie agresiva de pret care este menita sa scuture un pic latenta in a cumpara. Probabil ca la final de an, cand tragi linie, o anumita crestere se datoreste si acestei campanii insa sunt convins ca se cheltuie niste bugete care deja erau alocate investitiilor in IT. Cumpararile vor incetini inainte de Black Friday si dupa”.