Marca latina a grupului Volkswagen AG, SEAT, este in continua expansiune economica si teritoriala. Dupa ce au fost lansate pe piata mondiala noile modele Toledo si Leon, inspirate ca design din celebrul concept „Salsa”, compania va beneficia, in urmatorii trei ani, de investitii majore. Peste 700 de milioane de euro vor fi cheltuiti pentru dezvoltarea infrastructurii, a serviciilor si a calitatii produselor SEAT. „Aceasta decizie va ajuta decisiv programul <>, prin intermediul caruia se va construi o noua companie, orientata catre servicii ireprosabile pentru clienti, competitivitate si profit in viitor. Suportul actionarilor nostri este esential pentru asigurarea unui viitor mai bun pentru SEAT”, a declarat Dr. Andreas Schleef, presedintele companiei iberice.

Pentru noul model SEAT Leon, compania a investit 500 milioane de euro. Aceasta a inclus dezvoltarea si adaptarea procesului de productie pentru lansarea pe piata. Din suma totala dedicata acestui model pentru intreaga faza de dezvoltare, aproximativ 350 milioane de euro au fost cheltuite pentru adaptarea procesului de productie in cadrul uzinei SEAT de la Martorell, Spania. Restul sumei a fost alocata pentru cercetare si dezvoltare.

SEAT se extinde foarte mult si in Romania, unde marca spaniola capata anual o notorietate din ce in ce mai mare. Anul trecut au fost deschise 3 centre auto construite conform SEAT concept: AltoSyncro Bucuresti, Dona Craiova si Ena Galati. Pentru 2006 sunt prevazute investitii majore in infrastructura SEAT la nivel national. Vor fi inaugurate 9 centre auto care vor respecta conceptul marcii avand in componenta atat showroom, cat si service. Acestea inlocuiesc centrele vechi din tara, in timp ce capitala va beneficia de deschiderea noului centruauto Porsche Bucuresti Vest 2. Reteaua SEAT cuprinde in acest moment 18 centre (dintre care 10 construite conform conceptului si standardelor SEAT) si 6 puncte de vanzare.

Citeste si:

Investitiile actuale si viitoare in Romania sunt incurajate si de cifrele de vanzari din ce in ce mai bune ale lui SEAT pe piata autohtona. In 2005, vanzarile marcii spaniole in tara noastra au crescut cu 95,1 la suta, cifra care a inceput sa consacre marca in perceptia clientilor romani. Cu un total de 2.927 de unitati comercializate anul trecut, fata de 1.500 in 2004, SEAT este, alaturi de Skoda, marca din cadrul Porsche Romania cu cea mai mare crestere pe piata autohtona. Cel mai vandut model al marcii iberice a fost Ibiza, care a intrat in posesia a 1.215 clienti, fiind urmat in clasament de Cordoba, cu 913 unitati si de Altea, cu 239 unitati. De asemenea, noile modele SEAT lansate in cursul anului 2005, Toledo si Leon, au fost foarte bine primite de iubitorii marcii din Romania, fiind comercializate in 166, respectiv 167 de unitati. In cazul lui Leon, cuantumul acestor vanzari a fost inregistrat in numai patru luni de zile, lansarea sa comerciala avand loc in luna octombrie, la Salonul International Auto Bucuresti.

2006 va fi pentru SEAT si un an al continuarii procesului de innoire a gamei, cu mult-asteptatele versiuni FR si Cupra pentru Altea, respectiv Leon. Spre finalul anului producatorul spaniol anunta de asemenea lansarea unui concept nou – produs surpriza, care va fi introdus in productie la foarte scurta vreme de la prezentare. Bogdan Militaru, directorul marcii SEAT in cadrul Porsche Romania, afirma: „Suntem pregatiti sa facem fata unei cereri de peste 3500 de autovehicule SEAT, atat cu stocuri de masini, cat si cu reteaua de service. Personalul companiei este instruit, dedicat marcii, indragostit de marca, iar acesta este cel mai bun semn ca ne aflam pe drumul cel bun.”.