Mercedes va adauga variante ale S-Class, dupa lansarea unui model imbunatatit in 2013, pentru a deveni lider la profit pe segmentul respectiv, au declarat doua surse apropiate situatiei pentru Bloomberg, informeaza Mediafax.

Compania auto analizeaza si o versiune decapotabila a coupe-ului CL, al carui pret este de 114.000 de dolari.

BMW si Audi, marca a grupului Volkswagen, s-au dezvoltat de peste cinci ori mai rapid decat Mercedes in ultimul deceniu, prin extinderea ofertelor. Mercedes, care a coborat pe locul al treilea si la profitabilitate, a pierdut prima pozitie pe segmentul masinilor de lux in fata BMW in 2005, iar in acest an a fost depasit si de Audi.

"Mercedes stagneaza in comparatie cu Audi si BMW", a spus Juergen Pieper, analist la compania Bankhaus Metzler. Problemele marcii in a atrage clienti mai tineri cu modele sport si intrarea tarzie pe piete precum China au erodat pozitia companiei, a adaugat el.

Producatorul auto lucreaza la un nou SUV si ar putea dezvolta noi modele dupa succesul SLS, cu pret de peste 189.000 de dolari, au spus sursele citate. Pentru a demonstra ca masinile de dimensiuni mari sunt inca viabile chiar si in contextul restrictiilor privind combustibilii, cauzate de ingrijorarea privind mediul, Mercedes intentioneaza sa prezinte, saptamana urmatoare, la salonul auto de la Frankfurt, un concept sedan bazat pe sistemul pila de combustie, prin care energia chimica este transformata in energie electrica.

Compania va lansa planurile de a creste vanzarile la Frankfurt, unde va prezenta si noua generatie a B-Class.

Citeste si:

Masina din clasa compacta este prima dintr-o serie de patru modele mici, destinate atragerii cumparatorilor tineri. Mercedes investeste 1,4 miliarde de euro pentru a produce modelele, inclusiv intr-o fabrica din Ungaria. Chiar daca acestea sunt necesare pentru a creste vanzarile totale, compania are nevoie de rezultate mai bune pe segmentul masinilor foarte scumpe pentru a-si majora profitul.

"Nu intentionam sa crestem doar pe segmentul compact de lux. Avem idei si pentru produse foarte scumpe", a declarat Joachim Schmidt, seful diviziei de vanzari la Mercedes, fara a oferi detalii.

Pozitia mai puternica a Mercedes pe segmentul sedanurilor de lux nu a fost suficienta pentru a ajuta compania sa depaseasca BMW si Audi la vanzari.

Astfel, in primele sapte luni din 2011, Mercedes a vandut cu 48.000 mai putine masini decat Audi si cu 87.700 mai putin decat BMW.

Pe langa avansul lent al vanzarilor, profitabilitatea Mercedes a ramas, de asemenea, in urma competitorilor. In trimestrul al doilea, divizia auto a grupului Daimler, care pe langa Mercedes produce modelele Smart si Maybach,a raportat un profit inainte de dobanzi si taxe de 10,7% din venituri, in timp ce la Audi marja a fost de 11,8%, iar la Mercedes de 14,4%.