Anul viitor, BMW lanseaza propulsorul TwinPower Turbo de 1,5 litri cu trei cilindri. Tehnologia BMW TwinPower Turbo combina gestiunea variabila a alimentarii, injectia directa si turbocompresia.

Noua familie de motoare se bazeaza pe module optimizate ale cilindrilor, fiecare cu o capacitate de aproximativ 500 centimetri cubi, concepute pentru eficienta termodinamica, operare cursiva si silentioasa.

Cu noile motoare cu trei, patru, respectiv sase cilindri, BMW Group furnizeaza o gama de propulsoare cuprinsa intre 1,5 si 3,0 litri, astfel ca sustine un portofoliu de modele de volume foarte mari.

Citeste si:

Puterea dezvoltata de fiecare cilindru variaza intre 30 si 55 kW (la un cuplu maxim de 60-80 Nm) pentru motoarele pe benzina, iar versiunile diesel furnizeaza intre 20 si 45 kW (75-110 Nm). Pentru versiunile pe benzina, plaja de putere variaza intre 122 si 224 CP (cu 180-240 Nm), iar dieselurile dispun de 82-184 CP (cu un cuplu motor cuprins intre 225 si 330 Nm).

Numarul de componente identice utilizate in motoarele alimentate cu acelasi combustibil a crescut la 60%, in timp ce nivelul de asemanari structurale intre versiunile pe benzina si cele diesel este de aproximativ 40%. Pentru ca motoarele pe benzina si cele diesel vor fi produse in premiera pe aceeasi linie de fabricatie, procesul in sine va fi semnificativ mai flexibil si mai eficient.

Prin introducerea noii game de motoare Efficient Dynamics, tehnologia TwinPower Turbo va fi prezenta pe toate motoarele diesel si benzina ale marcii.