Consiliul de supraveghere al companiei a aprobat constructia unei noi fabrici in China, cu o capacitate de productie de 300.000 de automobile pe an, care va intra in exploatare la inceputul anului 2016, a declarat directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, citat de Bloomberg, scrie Mediafax.

Capacitatea de productie a companiei germane in China va creste la 4 milioane de automobile pe an pana in 2018, dupa constructia a 7 fabrici in aceasta tara, pentru un total de 19 facilitati de productie, a afirmat Winterkorn.

VW mizeaza pe vanzarile din China si Statele Unite si pe succesul marcii premium Audi pentru a estompa efectele crizei din Europa, unde piata auto se va contracta in 2013 pentru cel de-al saselea an consecutiv.

Actiunile Volkswagen s-au depreciat joi la Frankfurt cu pana la 3,8%, la 160,1 euro, cel mai scazut pret din luna noiembrie a anului trecut. De la inceputul anului, compania afiseaza o scadere de 6,7% pe bursa.

Volkswagen a inregistrat anul trecut un profit operational de 11,5 miliarde euro, in urcare usoara de la 11,2 miliarde euro in 2011.

Vanzarile au avansat cu 20,9%, de la 159,33 miliarde euro la 192,67 miliarde euro, potrivit raportului anual prezentat marti de companie.

Citeste si:

Profitul net atribuit actionarilor a avansat cu 40,9%, de la 15,4 miliarde euro la 21,7 miliarde euro.

Compania germana si-a stabilit ca obiectiv sa devina cel mai mare producator auto din lume pana in 2018, depasind Toyota Motor (Japonia) si General Motors (SUA).

Volkswagen a investit in companii mixte impreuna cu producatorii auto chinezi China FAW Group si SAIC Motor. Cele doua parteneriate au produs anul trecut 2,61 milioane de automobile, reprezentand 28% din volumul total de autoturisme, SUV-uri si autocamioane vandute anul trecut de grupul german.

Pe langa cele 7 fabrici planificate pentru China, cea mai mare piata auto din lume, Volkswagen vrea sa construiasca inca 3 unitati in alte zone, a mai spus Winterkorn.

General Motors are de asemenea un parteneriat cu SAIC Motor, optand pentru strategia de a prelua producatori auto chinezi aflati in dificultate, au declarat in februarie surse apropiate celor doua companii, citate de Bloomberg. GM este cel mai mare producator auto strain din China si are ca obiectiv cresterea vanzarilor pe aceasta piata cu 75% pana in 2015, la 5 milioane de autovehicule, au adaugat sursele.

FAW Group a cerut guvernului, la inceputul lunii martie, sa impuna producatorilor auto straini sa contribuie la dezvoltarea marcilor locale si sa limiteze operatiunile companiilor al caror unic scop este cresterea vanzarilor proprii.