Expresia “Low Cost” prinde noi sensuri. Dupa modelul industriei electronice, unde produsele tot mai ieftine ajung mai usor la masa consumatorilor, constructorul indian Tata vrea sa dea lovitura pe piata auto prin lansarea, in 2008, a unui model care costa 100.000 de rupii.

Adica, in limbaj european, doar 1800 de euro. Pe langa aceasta cifra, constructorii chinezi au aerul unui bijutier elvetian iar Logan, “masina de 5000 de euro”, pare un Airbus in plina decolare.

Pentru producerea acestui model, Tata va investi 180 de milioane de euro intr-o uzina din India. Constructorul asiatic nu a anuntat insa cifrele de productie sau proiectele de export, desi presedintele celor de la Tata a afirmat faptul ca este gata sa doteze noua masina cu toate elementele pe care le cer pietele din occident.

Un amanunt interesant este faptul ca noul model este supranumit “masina poporului”, adica, in traducere libera in limba germana, Volkswagen. Unul dintre putinele indicii facute publice de Tata este faptul ca la fabricarea viitorului autoturism se va utiliza din belsug plasticul, pentru a se minimaliza costurile.

Chiar daca modelul Tata va ramane in interiorul granitelor Indiei si daca pariul va reusi, constructorul asiatic va trebui sa aiba in perpectiva regulile economice tot mai stricte care devin o practica uzitata in industrie din cauza preturilor de dumping practicate in principal de contructorii chinezi.

Altfel spus, pentru a-si putea vinde masina, Tata va trebui sa asigure un minim de echipare, de siguranta si de pret. Altfel, planul indian va ramane viabil doar pe hartie.