BMW i3 si i8 sunt la vanzare in Romania in doua centre, Automobile Bavaria Baneasa si Apan Motors Iasi.

Preturi BMW i3 si i8

Modelul 100% electric BMW i3 costa de la 36.800 euro cu TVA, iar BMW i8 de la 138.200 euro cu TVA. Este disponibil si un model BMW i3 echipat cu un sistem range extender, bazat pe un motor de 2 cilindri, care poate fi achizitionat incepand de la 42.700 euro cu TVA.

“In ultima perioada am constatat o efervescenta a interesului pentru modele BMW i. Deja am preluat primele comenzi si livrarile trebuie sa inceapa anul viitor”, a spus Dana Popescu, brand manager BMW i in Romania.

Pentru solutiile de incarcare casnice, BMW Group Romania ofera clientilor dispozitive de incarcare wallbox cu o putere maxima livrata de 7,4 kW.

BMW i3

BMW i3 este un automobil electric care are 170 CP si un cuplu maxim de 250 Nm, disponibil de la turatie zero. Motorul cantareste doar 50 de kilograme. BMW i3 sprinteaza de la 0 la 60 km/h in aproximativ 3,7 secunde si de la 0 la 100 km/h in 7,2 secunde. La un pret mediu de achizitie de 0,5 lei per kWh, costul per 100 km este de numai 6,5 lei.

Acumulatorul litiu-ion ofera modelului BMW i3 o autonomie de 130-160 de kilometri in regim de condus cotidian. Aceasta poate creste folosindu-se modurile de condus eficiente ECO PRO si ECO PRO+.

Optional, BMW i3 este disponibil si cu un sistem range extender care mentine incarcarea bateriei litiu-ion la un nivel constant cat timp automobilul se deplaseaza - activarea se face imediat ce acumulatorul coboara sub un nivel prestabilit. Prelungirea autonomiei se face cu ajutorul unui motor pe benzina, cu doi cilindri (650 cmc), care dezvolta 34 CP, montat in vecinatatea motorului electric, deasupra puntii spate. In traficul cotidian, acest motor prelungeste autonomia maxima a masinii pana la aproximativ 300 de kilometri.

Bateria are o capacitate utila de 18,8 kWh si este garantata 8 ani sau 100.000 km. Timpul de minim de incarcare este de pana la 30 de minute la o statie rapida de incarcare de curent continuu de 50 kW. La o priza normala puterea de absorbtie este de pana la 2,7 kw cu un timp de incarcare de aproximativ 8 ore. Automobilul este compatibil si cu statii de incarcare - curent alternativ, avand o capacitate maxima de absorbtie de 7,4 kW si un timp te incarcare de aproximativ 3 ore.

BMW i8

Sistemul hibrid plug-in al BMW i8 cuprinde un motor pe benzina, cu trei cilindri, tehnologie BMW TwinPower Turbo - dezvolta 231 CP si 320 Nm - si un motor electric sincron ce ofera 131 CP si 250 Nm. Un al doilea motor electric pe puntea spate functioneaza ca starter pentru propulsorul pe benzina si asigura un plus semnificativ de cuplu si un raspuns instantaneu pe acceleratii. In plus, acesta poate functiona ca generator, asigurand-se ca automobilul dispune mereu de resurse de energie pentru motorul electric fata si de puterea totala de 362 CP, in orice stil de condus. Cand nu este solicitat 100%, motorul pe benzina creste automat puterea si o foloseste pentru antrenarea generatorului, astfel ca reprizele de acceleratie nu sunt influentate negativ de perioada de incarcare.

In modul integral electric, cu emisii zero, BMW i8 are o viteza maxima de 120 km/h si o autonomie de 37 de kilometri in ciclul de testare EU. In functie de modul de reincarcare a acumulatorului litiu-ion - la o sursa casnica de curent, la un panou BMW i (Wallbox) sau la o statie publica de realimentare, timpii de incarcare variaza intre mai putin de doua ore si pana la trei ore. In modul Sport, BMW i8 ofera o acceleratie in reprize (de la 80 la 120 km/h) in 2,6 secunde. Viteza maxima, limitata electronic, este de 250 km/h. Consumul de carburant al modelului hibrid plug-in este cu aproximativ 50% mai mic decat al automobilelor sport cu propulsie conventionala.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri