Cumulate, vanzarile de autoturisme noi si vehicule comerciale au crescut cu 17% in primele trei luni, la 25.762 unitati.

Top cele mai vandute marci auto

La autoturisme, top-ul pe marci dupa primele trei luni este condus de catre Dacia, cu 5.514 unitati (27,6% cota de piata, pe un volum in scadere cu 11,8% fata de 2015), urmata de Volkswagen cu 2.244 unitati (11,2% cota de piata, volume in crestere cu 38,9% fata de 2015); Skoda 2.097 unitati (10,5% din total piata, volume in crestere cu 20,9%); Ford 1.327 unitati (6,7% din total piata, volume in scadere cu 0,8%); Renault 1.227 unitati (6,2% cota de piata, volume mai mari cu 9,8%); si Opel, 695 unitati (3,5% din total piata, volume mai mici cu 0,6%).

Pe modele, cu cele 2.277 unitati livrate pe piata autohtona, Dacia Logan este cel mai bine vandut model in primul trimestru din 2016, urmat de Dacia Sandero, cu 1.117 unitati, Dacia Duster, cu 1.059 unitati, Skoda Octavia, 947 unitati, si Volkswagen Polo cu 620 unitati.

Analizand segmentarea pe clase, observam o evolutie mixta, majoritatea segmentelor inregistrand cresteri, unele chiar importante (MPV +61,5%, Clasa D +40,8%, SUV +17,3%, Clasa C +3,6%, Clasa B +8,5%, Clasa A +1,6%. In schimb, segmentele superioare (Executive - E si Lux - F) inregistreaza scaderi, primul cu 24,4%, iar al doilea cu 4,6%.

In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa domine piata cu o pondere de 55,8%, care este insa mai mica comparativ cu cea din acceasi perioada a anului trecut (61,2% din piata). Situatia din piata ne arata faptul ca, din primele 10 marci /modele cele mai vandute, 7 marci si respectiv 7 modele au o pondere a vanzarilor cumotorizari diesel peste aceasta medie (55,8%).

Citeste si:

In ceea ce priveste autoturismele hibride sau 100% electrice, remarcam o crestere importanta, de 113,6% (dar pe volume mici, respectiv 126 de unitati in 2016 fata de 59 in 2015) comparativ cu primele trei luni din 2015.

In functie de tara de provenienta a autoturismelor, situatia se prezinta astfel: 25,5% sunt de provenienta autohtona, 22,3% sunt fabricate in Germania, 11,8% sunt din Cehia; 9% din Spania si 7% din Franta. In acest context, vanzarile de autoturisme din productia autohtona au scazut in primele doua luni din 2016 cu 15,2% fata de aceeasi perioada din 2015, in timp ce vanzarile de autoturisme din import au inregistrat o crestere importanta, respectiv de 24,8%.

In ceea ce priveste importurile de autoturisme rulate, acestea au crescut in primul trimestru comparativ cu 2015, cu 25,3%, ceea ce face ca raportul dintre masini rulate si masini noi sa fie unul in crestere, respectiv de 3,8 autoturisme rulate la unul nou.

Productia de masini

In primele trei luni s-au fabricat 101.866 autovehicule, cu 4,1% mai putin decat in perioada similara din 2015, dar in crestere cu 21,7% fata de luna precedenta (februarie). Dintre acestea, 87.791 au fost produse de catre Dacia si 14.075 de catre Ford.

Volumele cele mai mari le-a inregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 50.301 unitati (cu 22,7% mai mult decat in primele trei luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (14.411 unitati, cu 6,3% mai putin decat in 2015), Ford B-MAX (14.075 unitati, cu 13,7% mai putin decat in 2015), Dacia Logan (11.711 unitati, mai putin cu 48,9%) si Dacia Logan MCV (11.368 unitati, +7,3%).

Exportul de masini

Cu cele 89.346 unitati exportate in primele trei luni din acest an, consemnam o scadere de 10,8% comparativ cu perioada similara din anul 2015, si una de 1,7% in luna martie 2016 fata de luna februarie a acestui an.

Cel mai exportat model in primul trimestru din 2016 a fost Dacia Duster (47.329 unitati), in crestere fata de 2015 cu 16,6%, urmat de Ford B-MAX (14.084 unitati, -13,6%), Dacia Sandero (10.827 unitati, -21,6%), Logan MCV (9.942 unitati, -5,4%) si Dacia Logan (7.164 unitati, -62,1%).