Renault si Nissan vor detine impreuna 50% din aceasta uzina de productie, situata in Madras, in sudul Indiei, iar constructorul indian de automobile Mahindra & Mahindra va controla restul de 50%, reiese dintr-un comunicat emis luni de cei trei parteneri. Uzina va avea o capacitate de 400.000 automobile pe an, nivel care va fi atins la sapte ani de la lansarea productiei, informeaza NewsIn.

Crearea acestui amplasament de productie la care vor participa Renault si Mahindra & Mahindra, parteneri inca din 2005, a fost anuntata inca la data de 9 noiembrie 2006. Intrarea in acest parteneriat a grupului Nissan, amplasamentul uzinei in sudul Indiei, la Madras si suma totala a investitiei erau inca necunoscute.

Uzina va produce pentru inceput 300.000 de automobile incepand cu anul 2009, aici fiind produse derivate din seria de pret redus Logan. Productia urmeaza sa creasca pana la 500.000 de unitati pana in 2012. Aceasta dezvoltare reprezinta dorinta Renault de a se extinde pe o piata in curs de dezvoltare, unde costurile de productie sunt scazute.

India reprezinta un nou amplasament preferat de constructorii de automobile, atrasi pe enormul potential al pietei indiene si perspectivele de export din acesta stat. Directorul executiv al Nissan si Renault, Carlos Ghosn, si-a exprimat in mod repetat interesul pentru piata indiana, nu doar ca amplasament de productie pentru autovehicule dar si ca regiune unde pot fi gasite componente la preturi reduse, ce pot fi ulterior folosite pe plan global de alianta franco-nipona.

Citeste si:

Renault detine 44% din Nissan, care la randul ei detine 15% din producatorul francez. Nissan va patrunde destul de tarziu pe piata din India, unde se estimeaza dublarea vanzarilor de automobile, pana la doua milioane de unitati in 2010.

Nissan mai este implicat intr-o acord separat semnat cu Suzuki Motor Corp. potrivit caruia divizia locala a producatorului nipon, MarutiUdyog Ltd, va produce 50.000 masini de mici dimensiuni sub brandul Nissan, majoritatea acestora fiind destinate exportului catre Europa in 2008.

Grupul Maruti, detinut in proportie de 54% de Suzuki, vinde aproximativ jumatate din masinile noi de pe piata indiana, urmat de compania sud-coreeana Hyundai si cea indiana Tata Motors Ltd. Rivalii japonezi ai Nissan, Honda Motor Co. si Toyota MotorCorp, ocupa o pozitie de nisa a pietei indiene, insa planuiesc extinderea prezentei lor in India, prin construirea unor automobile lowcost.

Renault si Mahindra sunt implicate, in mod separat, intr-o alta companie cu capital mixt, care va construi, incepand cu acest an. modelul Logan, la o uzina de productie in orasul Nashik, in apropiere de Mumbai. Mahindra detine 51% din aceasta companie.