Retragerea Maybach de pe piata auto poate fi o decizie gresita, tinand cont de faptul ca brandurile rivale, Rolls-Royce si Bentley, au raportat cresteri ale veniturilor, spun specialistii.

Cu toate acestea, exista cateva motive intemeiate pentru care o retragere este preferabila acum, inainte ca situatia Maybach sa se agraveze, afirma CEO-ul Daimler, Dieter Zetsche (foto).

Neamtul din culisele DaimlerChrysler

Neamtul din culisele DaimlerChrysler

Totodata, numarul de unitati vandute de Maybach rerpezinta doar 10% din numarul de vanzari estimat initial, declara Zetsche, intr-un interviu acordat in exclusivitate siteului de masini TheCarConnection.com.

Acesta a mentionat ca nu planuieste sa lanseze noi modele ori sa le inlocuiasca pe cele existente.

Cel mai nou automobil lansat de Maybach este Landaulet, o versiune cabrio a modelului 62 S, evaluat la 900.000 de euro, dar care nu va avea un impact mare pe piata si nu va inregistra vanzari foarte mari, conform estimarilor lui Zetsche.

In ciuda acestei perspective sumbre, exista suport pentru Maybach din partea producatorului de masini Daimler. Brandul nu va reinvesti in imaginea sa, insa acest lucru nu conteaza in mod deosebit, intrucat Zetsche este de parere ca, asa cum s-a demonstrat, produsul lor poate concura cu rivalii sai de pe piata.

Citeste si:

De asemenea, costurile de productie pentru linia de automobile Maybach au fost relativ scazute, fiindca, atat modelul 57, cat si modelul 62, s-au bazat, in mare parte, pe componentele ultimei generatii de Mercedes S-Class.

Intrebat daca Maybach va lansa un alt model, Zetsche a spus ca nu s-a luat, momentan, nicio decizie referitoare la acest lucru, dar ca, in urmatorii doi ani, vor lua cu siguranta o decizie, scrie Motor Authority.

Maybach este considerata, de multi, masina cu cel mai confortabil spatiu pentru pasagerii din spate, asemanat cu cel alocat clasei de business a zborurilor internationale. Maybach 62 S este unul dintre cele mai puternice sedanuri de lux produse in serie, in lume, datorita puterii propulsorului – un motor V12 care dezvolta 612 de cai putere.

Maybach Landaulet este propulsat de motorul imbunatatit V12, pe care inginerii Maybach l-au dezvoltat pentru Maybach 57 S si Maybach 62 S, in colaborare cu specialistii Mercedes-AMG.

Sistemul de suspenii Airmatic DC (Dual Control), controlat electronic, si sistemul ADS II (Adaptive Damping System) asigura un nivel inalt de confort la rulare, contribuind, totodata, la agilitatea si performantele dinamice ale masinii. Discurile de frana ventilate, de diametru mare, cu doi etrieri, functioneaza impreuna cu sistemul electro-hidraulic SBC (Sensotronic Brake Control). In ceea ce priveste echiparea de siguranta, nu lipsesc din dotarea limuzinei sistemele ESP, ASR, ABS si BA (Brake Assist), scrie autoshow.ro.