Aceasta metoda presupune ca angajatorul sa creeze pe site un joc, unde sa se adune cei interesati de profilul companiei, nu doar de o anumita pozitie. Jocul va fi construit astfel incat specialistii in recrutare sa poata avea un profil al candidatilor in functie de activitatea loc in joc.

“Gamificarea este un proces placut, distractiv si cu o satisfacere imediata. In mod traditional, atunci cand vrei sa aplici pentru un post vacant intri pe site-ul companiei unde vrei sa te angajezi si incepi sa completezi formulare. Asta plictiseste candidatul. Gamificarea este o metodologie inedita de recrutare tocmai pentru ca este distractiva, creativa, iar competitia este constructiva”, a declarat Rory Jeffcock - EMEA RPO director in cadrul Pontoon, parte a grupului Adecco.

Jucatorii vor fi premiati in moduri diferite: vor primi puncte in functie de realizari sau alte recompense.

“Candidatii pot juca singuri sau in echipe. Jocul in echipa nu ii dezavantajeaza pe jucatori la punctaj. Unii castiga puncte cand dorm, altii cand alearga la maraton etc”, adauga Rory Jeffcock.

70% din companii isi vor alege angajatii prin jocuri

Statisticile arata ca in 2014, 70% din cele 2.000 de companii mari isi vor crea o aplicatie de recrutare prin joc, desi luand in consideratie orele jucate de angajati in timpul programului le fac pe firme sa piarda 1,5 milioane de dolari, in SUA, potrivit datelor Adecco.

Specialistii in recrutare sustin ca motivul pentru care companiile vor implementa gamificarea ca metoda de selectie a angajatilor este faptul ca in acest fel se vor gasi oamenii potriviti pentru postul vacant intr-un timp mult mai scurt. Aplicantii nu vor trebui sa mai astepte 2-3 saptamani pana cand angajatorul va ajunge la CV-urile lor, ci se vor concentra asupra sarcinilor si indeplinirii “misiunii”. In tot acest timp, recruterii isi contureaza profilurile candidatilor.

Citeste si:

De exemplu, o companie de IT a creat un joc care presupunea spargerea unor coduri. Cei care erau interesati sa se alature companiei trebuiau sa gaseasca acele coduri si sa le sparga. Doar asa puteau sa aplice pentru posturile vacante.

Cei care vor sa joace aceste jocuri o pot face prin intermediul conturilor de pe retelele sociale, dar isi pot crea cont si direct in joc. Folosirea conturilor de pe retelele de socializare este de preferat, deoarece candidatii vor putea primi informatii de la companie, iar companiei ii va fi mult mai usor sa comunice noutatile.

“In 2013, companiile apeleaza la platforme de jocuri pentru a ajunge la o paleta cat mai larga de oameni. In ceea ce priveste candidatii, retelele de socializare ii fac mai vizibili. Arta de a pune gamificarea pe primul loc in procesul de recrutare va creste imaginea companiei in ochii angajatilor. Companiile sunt in competitie, iar presiunea ii obliga sa faca jocuri care sa devina virale”, mai spune Rory Jeffcock.

Compania Pontoon, parte a Adecco Group, intentioneaza sa implementeze metoda de recrutare in curand si in Romania.

Adecco, companie care activeaza in Romania prin Adecco Romania si Adecco Resurse Umane, face parte din grupul cu acelasi nume, cu 33.000 de angajati si 5.500 de birouri in peste 60 de tari.