Centrele de tip shared service-uri reprezinta un model business care se raspandeste in ultima vreme in Romania, in contextul in care tot mai multe companii straine aleg sa isi deschida in tara noastra puncte de lucru specializate pe diverse ramuri. Sunt atrasi de nivelul bun de cunoastere a limbilor straine pe care il au romanii.

Combinatii greu de gasit

Un exemplu in acest sens este Ariston Thermo Romania Share Service Center, centrul care ofera servicii financiar-contabile pentru toate companiile ce fac parte din grupul italian Ariston Thermo, unul dintre principalii producatori de echipamente de incalzire.

"Recrutam oamenii care demonstreaza atat cunostiinte solide in domeniul financiar- contabil cat si fluenta in una dintre urmatoarele limbi straine: germana, olandeza, franceza, italiana, spaniola. Aceasta combinatie este deseori greu de gasit", a declarat pentru wall-street.ro Simona Vasilescu, sefa centrului Ariston Thermo din Romania.

Ea a arata ca cel mai greu sunt acoperite posturile care cer candidatilor un nivel inalt de cunostinte pentru limbile germana si olandeza.

Astfel ca, desi exista interes pentru pozitiile deschise de companie, candidatii aplicand cu zecile, majoritatea dintre acestia nu trec de faza evaluarii CV-urilor.

Citeste si:

"Depinde de natura job-ului deschis. Pentru o pozitie de genul accounts payable, de exemplu, primim in medie 50-60 CV-uri. Iar rata de succes se poate evidentia astfel: 20 canditati evaluati telefonic, 8 interviuri preliminare, 4 interviuri finale, 1 persoana angajata", a spus Vasilescu.

Patru luni pentru un specialist

Dificultatea gasirii candidatilor care se imbine cele doua competente intarzie uneori procele de recrutare, ajungand la cateva luni de zile. De exemplu, pentru functia de treasury officer, care presupune printre altele analiza financiara a portofoliilor detinute de companie, si pentru care candidatii trebuie sa aiba competente de germana, compania a cautat timp de patru luni omul potrivit. In acest timp, compania a evaluat 30 de candidati.

Ariston Thermo Romania Share Service Center participa zilele acestea la targul de joburi din Capitala, unde este in cautare de candidati pentru mai multe pozitii deschise in cadrul companiei.

Compania le promite viitorilor angajati o paleta bogata de training-uri lingvistice, financiare (precum ACCA sau CECCAR), precum si training-uri tehnice, SAP si EXCEL, urmand ca, in functie de aptitudinile demonstrate, sa ia parte la proiecte locale, dar si internationale, in calitate de consultanti.

Infiintat pe piata locala din 2006, Ariston Thermo Share Service Center Romania ofera servicii financiar-contabile pentru toate companiile ce fac parte din grupul italian Ariston Thermo, unul dintre principalii producatori de echipamente de incalzire. Cei 50 de angajati lucreaza pentru filiale din Italia, Germania, Olanda, Franta, Spania, Marea Britanie pana la businessuri din Rusia, China sau India.

Sursa foto: evaluare CV, Shutterstock