"In 1994, observand o bresa pe piata romaneasca, am infiintat SC Titan Mar SA, pentru a oferi servicii complete in domeniul pietrei naturale: prelucrare, comercializare, montaj, intretinere. Ca orice inceput, a fost greu. Am facut credite la banca si am garantat nu numai cu apartamentul nostru, dar si cu cele ale parintilor si unchilor. Aveam atunci birourile intr-o baraca pe care o cumparasem second-hand si cinci angajati. Eu eram director, casier si ma ocupam si de formalitatile vamale. Reusita era o conditie esentiala, pentru ca de ea depindea siguranta familiei noastre. Am muncit foarte mult, dar privind acum in urma, pot spune ca a meritat", spune Miorita Videanu, mandra de compania pe care a ridicat-o din nimic.

"Cu ajutorul Fondului Romano-American pentru Investitii, in 1997, in urma procesului de privatizare, am achizitionat 70 la suta din actiunile Marmosim SA, cea mai mare fabrica de prelucrare a pietrei naturale din tara noastra. Restul... e istorie. In cei 12 ani de existenta pe piata, am investit foarte mult in tehnologie si oameni si am reusit sa devenim liderul industriei de profil din Romania", spune Miorita Videanu. Titan Mar este proprietara carierei de la Ruschita, cea mai cunoscuta marmura romaneasca, ale carei calitati sunt unice in lume - exista in culori calde de galbui-portocaliu si roz si este foarte rezistenta la uzura, fiind recomandata in special pentru pavimente, scari si alte lucrari care presupun un grad mare de anduranta.

Cunoscuta si exploatata inca din 1883, marmura de Ruschita rivalizeaza cu materiale foarte cunoscute din Portugalia sau Italia. Desi respecta zona de provenienta, distribuitorii externi o promoveaza sub alte nume, cum ar fi Oxford Rose, Rosa Luna sau Rosa Chiara.

Piata pietrei naturale - exigenta si selectiva

Pentru a avea succes, compania a fost nevoita sa tina pasul cu piata, foarte dinamica si care, mai ales in ultimii ani, a devenit extrem de exigenta si selectiva. Indiferent daca este vorba despre spatii publice sau private, de pardoseala pentru living, reamenajarea unei bai, de un simplu blat pentru bucatarie sau de amenajarea unui sediu de banca, clientii Titan Mar au preferat avantajele structurale, ecologice si estetice ale pietrei naturale. Sunt oameni care acorda o atentie deosebita caminului sau sediului firmei lor, unde de multe ori petrec mai mult timp decat acasa si din aceste motive vor sa-l transforme intr-un loc cat mai atragator si confortabil. "Noi acordam aceeasi atentie lucrarilor din case particulare, mai mici ca amploare, dar si lucrarilor de anvergura, in care ne-am demonstrat seriozitatea si profesionalismul.

Printre obiectivele mari in care am fost implicati profesional se numara aripa noua a Aeroportului Otopeni, Casa Capsa, Hotel Marriott, cladirea Ligii Profesioniste de Fotbal, Muzeul de Arta Contemporana, Palatul Parlamentului, Palatul Telefoanelor, noul Palat de Justitie", spune Miorita Videanu.

De la Ruschita, la Casa Alba, Monte Carlo si Palm Island

Frumusetea marmurei de Ruschita a fost recunoscuta pe plan mondial, prin folosirea in cadrul unor proiecte grandioase, printre care restaurarea Domului din Milano, proiect in care s-a folosit in exclusivitate piatra nobila de la Ruschita. Materialul se mai regaseste in edificii particulare, cum sunt vila sultanului din Brunei sau vila din Monte Carlo a pilotului de Formula 1, Michael Schumacher, dar si publice - Parlamentul din Viena, Parlamentul din Budapesta, Sediul BBC din Menheim, sigla SUA din Casa Alba, mai multe cladiri zgarie-nori din Hong Kong. In 2003, Titan Mar a castigat licitatia pentru furnizarea de materiale destinate vilelor de lux din Palm Island, o insula artificiala in forma de palmier, construita in Golful Persic.

Indiferent de locul in care ajunge, marmura Titan Mar face parte dintr-un "pachet" care include montaj, intretinere, reconditionare, toate realizate, dupa cum spune Miorita Videanu, de "adevarati artisti ai pietrei".

Succesul trebuie "reinvestit"

Ca orice om de afaceri care se respecta, Miorita Videanu a ales sa investeasca anul acesta in imaginea business-ului pe care il conduce. "Am un proiect pe care il vom demara anul acesta, respectiv construirea unei noi fabrici, investitie cifrata la cinci milioane de euro si care se va ridica la cele mai ridicate standarde din domeniu. Cladirea va fi plasata pe Soseaua de Centura, urmand sa ocupe o suprafata de patru hectare de teren, si va include birouri, depozite de materii prime si materiale si un show-room care va fi intr-adevar spectaculos, punand in valoare produsele pe care le comercializam. Constructia cladirii va incepe anul acesta, in iulie, iar inaugurarea o asteptam peste un interval de 12 luni", spune Miorita Videanu.

Esentele tari se pastreaza in sticlute mici

Sefa celei mai mari fabrici de marmura din tara infirma toate ideile preconcepute care sustin ca exista domenii de afaceri rezervate exclusiv barbatilor. Desi este frumoasa, foarte eleganta si preocupata de propria imagine, Miorita Videanu ne permitem sa spunem ca este o femeie de afaceri in adevaratul sens al cuvantului. Vorbeste clar, concis, fara sa lase loc pentru interpretari, care sunt de cele mai multe ori "vanate" de presa. Lucreaza in mod foarte bine organizat, este ordonata si respecta un orar al zilei pe care, dupa cum recunoaste, i l-a impus propriul organism.

"Prima parte a zilei este destinata copiilor, carora le pregatesc micul dejun si pe care ii conduc la scoala. Urmeaza lucrul la birou, intalniri, sedinte, telefoane, activitate care dureaza pana la 17.00, cand trebuie sa ma opresc. Pur si simplu nu mai dau randamentul de care am nevoie, este ca un ritm al organismului, pe care l-am resimtit din copilarie, cand parintii imi spuneau ca nu stiu care coleg invata toata noaptea. Ei bine, eu nu puteam sa fac acest lucru. Asimilam informatiile foarte repede, dar pana la o anumita ora", spune Miorita Videanu, al carei ceas biologic nu a impiedicat-o cu nimic sa urmeze Academia de Studii Economice si o specializare in management in cadrul unui prestigios institut post-universitar.

Activitatile nu se reduc insa la munca de birou, avand in vedere ca este sotia primarului general Adriean Videanu, si au impreuna doi copii, de 13 si respectiv 16 ani. Ii place mult sa calatoreasca si a avut posibilitatea sa vada multe locuri din lume si in urma numeroaselor targuri si expozitii din domeniul de care se ocupa, la care a fost prezenta. Ii mai plac vacantele petrecute cu familia si prietenii, psihologia, pasiune pentru care a alocat ceva mai mult timp, urmand cateva cursuri temeinice.

"Aceasta preocupare am descoperit-o in urma cu 4-5 ani, dupa ce mi-am dat seama ca pentru a relationa bine cu cei din jur, incepand de la familie si terminand cu clientii, trebuie sa-i intelegi, iar comunicarea este elementul de baza", spune Miorita Videanu, ale carei calitati de comunicator le-am remarcat personal.

Mai este pasionata de moda si nu rateaza nici una dintre revistele de pe piata care contin si o astfel de rubrica. "Imi place sa citesc astfel de reviste, iar daca nu am timp, prefer ca macar sa le frunzaresc si sa-mi fac o idee". Se identifica foarte bine ca stil cu cel al renumitei case frantuzesti Chanel. "Nici nu mi-am dat seama cat de mult indragesc aceasta marca, dar cand am citit istoria Casei Chanel am realizat ca jumatate din garderoba mea este in alb si negru, combinatia folosita cu predilectie de Coco Chanel, care a fost crescuta la o manastire unde acestea erau singurele culori utilizate in vestimentatie".

Fiind foarte organizata, Miorita Videanu gaseste timp si pentru implicare sociala si este presedinte executiv al Fundatiei "Normalitate si valoare", care ajuta persoanele de varsta a treia.