Mercedes-Benz, the brand of the world’s second largest luxury carmaker Daimler AG and the local representative of Mercedes-Benz, smart, Chrysler, Jeep, Dodge and Mitsubishi Fuso Canter, posted 63 percent lower sales year-on-year in the first quarter to 961 units, on financial crisis, NewsIn informs.
The company sold 2,597 cars in the first three months of 2008.

Mercedes sold 339 cars in the first quarter compared to 642 in the same period last year, 399 commercial vehicles versus 1,597 and 48 minibuses over 87 last year.

Sales of Mitsubishi Fuso Canter fell 80 percent year-on-year, from 25 to 5 units, while those of Jeep by 62 percent, from 89 to 34 units. The smallest drops were recorded in smart range and Dodge, with 15 units sold in the first quarter versus 17 units in prior-year period, and respectively 84 units versus 110.

Chrysler was the only one to witness higher sales in the first three month, from 30 to 37 units.

The best selling models belonging to Mercedes-Benz were ML with 75 units, E-Klasse with 70 units and C-Klasse with 57 units. Jeep sold 14 Jeep Grand Cherokee and 10 Jeep Wrangler, Chrysler 32 units of Chrysler Sebring and Dodge 35 units of Avenger type.

Mercedes-Benz Romania cannot set a target for this year due to the economic situation on the local market. The company had a turnover of roughly 396 million euros in 2008.

The carmaker delivered in March 28 the new models E-Klasse and aims at releasing the new E-Klasse Coupe in May, the S-Klasse facelift in June and Mercedes-Benz GL facelift in July.

Mercedes-Benz counts a distribution network of 31 units.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea English »



Setari Cookie-uri