mediaTRUST prezinta vizibilitatea in publicitate a celor trei operatori in contextul in care, potrivit presei, Orange, Vodafone si Cosmote au primit in luna iulie 2013, din partea ANCOM, licentele de utilizare a frecventelor radio.

Totodata, cele doua mari companii, Orange si Vodafone au anuntat incheierea unui acord pentru partajarea infrastructurii de retea.

Potrivit mediaTRUST, Orange este compania cu cea mai agresiva campanie de promovare, cu 22.249 de reclame difuzate in primele sase luni ale anului.Vodafone ocupa locul doi cu 21.040 de reclame, iar Cosmote se situeaza pe locul trei cu 11.590 de reclame.

In intervalul 1 ianuarie – 30 iunie 2013, mediile de difuzare preferate de catre cele trei companii sunt televiziunea (44.390 reclame), urmata de radio (9.805 reclame) si presa scrisa (684 reclame).

Citeste si:

Orange Romania este reteaua de telefonie mobila cu cele mai multe reclame inregistrate 22.249, si un rate card de aproximativ 59 milioane de euro. Orange a ales sa-si desfasoare campania de promovare in principal la posturile TV Antena 1 (2.039 reclame), Sport.ro (1.780 reclame) si Romania TV (1.636 reclame). Kiss FM a difuzat in intervalul analizat 1.621 de reclame, iar PRO FM - 817 reclame.

Al doilea operator ca numar de reclame inregistrate este Vodafone Romania, cu 21.040 de reclame si un rate card de aproximativ 34 de milioane de euro. Reteaua de telefonie a ales sa difuzeze cel mai mare numar de reclame la posturile TV Antena 2 (2.668 reclame), GSP TV (2.569 reclame) si Sport.ro (2.146 reclame). Kiss FM a difuzat 1127 reclame, iar PRO FM - 971.

Cosmote Romania este al treilea mare operator de telefonie care a inregistrat 11.590 de reclame in primele sase luni ale anului, cu un rate card de 30 milioane de euro. Campania de promovare a Cosmote a fost mai agresiva la PRO TV (2.208 reclame), Antena 1 (1.787 reclame) si Sport.ro (1.377 reclame). Kiss FM a difuzat 1.621 reclame, PRO FM - 817, iar Radio 21 a difuzat 639 de reclame.

Raportul a fost intocmit pe baza rezultatelor monitorizarii a peste 1.600.000 de reclame difuzate in intervalul de timp 1 ianuarie – 30 iunie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio si 200 de publicatii centrale, din care peste 75.000 au fost clasificate la categoria telecomunicatii.