„In 2014, Romtelecom si Cosmote vor investi aproximativ 170 milioane de euro, in special in cresterea vitezei si in digitalizarea retelei fixe, asa cum afirmam anterior. Cosmote se va concentra pe investitii in reteaua 4G, in timp ce Romtelecom se va concentra pe dezvoltarea retelei de fibra optica, inclusiv in partea de fiber-to-the-home (FTTH) si pe transformarea internetului de la Romtelecom care vine pe firul analog de telefonie catre o retea complet digitalizata”, au explicat oficialii companiei.

Acestia au adaugat ca pentru Cosmote viitorul este tehnologia 4G, in timp ce pe segmentul fix, este fibra optica.

“Romtelecom si Cosmote vor continua sa puna accent pe capitalizarea continua a sinergiilor fix-mobil. Investitiile noastre in 2014 se vor concentra pe cresterea vitezei si pe digitalizarea retelei fixe. Concret, extinderea retelei de fibra optica prin tehnologia FTTH (fiber-to-home), dar si oferirea de continut TV de calitate, vor fi obiective prioritare pentru noi, pe segmentul business, solutiile la cheie de tip IT&C, inclusiv cele de tip cloud, vor reprezenta varful de lance in ofertele pentru companii”, afirma reprezentantii operatorilor.

Grupul Romtelecom-Cosmote, cu in jur de 10.000 de angajati si afaceri de circa 1,05 miliarde de euro in 2012, sunt in proces de integrare a operatiunilor. Unirea celor doua companii detinute direct de grecii de la OTE si indirect de Deutsche Telekom, unul dintre cele mai mari grupuri telecom din Europa, ar insemna fuziunea unei companii cu operatiuni in zona de telefonie fixa, televiune si internet fix, cu una care ofera telefonie mobila si internet mobil.

Oficialii Romtelecom si Cosmote, despre cele mai importante tendinte de pe piata:

In 2013 industria telecom a fost dominata de tehnologia 4G si de cresterea vitezelor pentru reteaua de date 3G, tendinte care vor continua sa fie importante si in 2014.

Citeste si:

De asemenea, aplicatiile vor continua sa reprezinte un interes mare pentru consumatori, in special aplicatiile video care vor castiga tot mai mult teren. Tinerii petrec foarte mult timp pe internet, pe Facebook, pe alte retele de socializare, sau converseaza pe WhatsApp, Viber sau alte aplicatii OTT (over the top). Sunt servicii care inlocuiesc comunicarea traditionala.

In plus, continutul de divertisment, disponibil pe orice tip de dispozitiv, a devenit din ce in ce mai cautat. Cu alte cuvinte, consumul de continut TV s-a extins si in zona online, de aceea promovam conceptul “TV oriunde”, inclusiv prin intermediul platformei www.dolcetv.ro.

Pe segmentul business, alegerea furnizorului telecom se va face in functie de capacitatea de a oferi solutii integrate, de tip IT&C, care sa genereze reduceri de costuri si crestere a nivelului de eficienta pentru clientii companii.