Caracteristica, ce inca nu a fost denumita, permite utilizatorilor cu conturi Gmail sau alte conturi Google sa creeze o pagina home cu diferite module ce pot fi mutate in cadrul paginii lor, dandu-le posibilitatea de a-si crea o pagina personalizata cu module precum e-mail, headlines, rapoarte meteo, harti, programe cinema si desigur cautare Web.
Oficialii Google au prezentat caracteristica drept un nou pas in eforturile companiei de a lega produsele mai strans unul de celalalt.

Pentru inceput Google va oferi continut de pe BBC, The New York Times, Slashdot, Wired, the Quote of the Day si the Word of the Day. Compania mai intentioneaza si sa permita utilizatorilor sa adauge continut Web de pe site-urile de stiri si bloguri prin tehnologia RSS, sau really-simple syndication.

Caracteristica ii permite companiei Google sa completeze o piesa lipsa in actiunea sa de a provoca dominanta portalurilor Web ale Yahoo, Microsoft si America Online. MyYahoo, unul dintre cele mai populare tool-uri homepage, a avut 26 milioane de vizitatori in aprilie, sau 23% din toti vizitatorii Yahoo in accea luna, potrivit comScore Networks.
Unealta portal este parte a unei initiative mai mari a Google de a grupa caracteristicile sale si informatiile intr-un singur loc - un proiect numit "fuziune". Compania exploreaza si alte cai de a personaliza experienta Google,

Dupa moda tipica, Google lanseaza caracteristica ca versiune beta. Aceasta este disponibila pe site-ul Google Labs. De asemenea, este disponibila pentru utilizatorii cu conturi Google pentru e-mail, mailing list, stiri si alte servicii.