Ceea ce pana acum nu s-a spus este cand ne putem astepta ca efectiv acest lucru sa se produca la o scara larga si care va fi prima tara care va oferi aceasta facilitate. Ei bine, olandezii sunt si de aceasta data in centrul atentiei, toti ochii fiind acum atintiti pe micutul stat din Vestul Europei, care demonstreaza inca o data ca este pregatit pentru adoptarea celor mai noi tehnologii.

Este vorba, mai exact, despre un vehicul destinat transportului public de persoane anuntat ca isi isi va face debutul, teoretic, in anul 2018 in Marea Britanie si va fi extins si pe teritoriul SUA in viitorul apropiat. Olanda, insa, va fi prima tara care va beneficia efectiv de autovehicule autonome care sa circule pe soselele publice fara sa fie asistate de un sofer la volan.

Conceptul “WEPod” va oferi posibilitatea de a transporta pasagerii intre doua orase din provincia Gelderland situata in centrul tarii chiar din luna noiembrie a acestui an. Noile vehicule vor putea transporta pana la sase pasageri, iar acesta va putea atinge o viteza de cel mult 40 de km/h.

Vehiculele vor functiona pe baza unor camere speciale montate pe acestea, a unor senzori cu lase si a unui radar, insa nu vor putea merge pe timpul noptii sau in cazurile in care vremea nu o permite si nici in orele de varf.

WEPod va oferi posibilitatea calatorilor sa isi faca rezervari prin intermediul unei aplicatii proprii, in care cei care vor circula cu acesta vor putea sa isi selecteze punctul de plecare si destinatia.

Autovehiculul a fost dezvoltat de catre o companie franceza in parteneriat cu compania EasyMile, specializata in robotica si creat pentru platforma Citymobil2, finantara prin Fonduri Europene.

Proiectul a fost deja testat pe aproximativ 19.000 de pasageri in zone private din Finlanda sau Elvetia.

Pentru inceput, vehiculul va avea o ruta prestabilita, dar este de asteptat ca aceasta sa se dezvolte si in alte regiuni din Olanda pana in luna mai a anului viitor.

Citeste si:

Olanda, tara in care trenurile vor circula doar pe baza energiei eoliene

Desi are o suprafata de aproape sase ori mai mica decat a Romaniei si o populatie care se apropie de cea a tarii noastre, dar puterea financiara a populatiei situeaza Olanda in primele 30 de state ale lumii, cu un PIB per Capita de peste 48.000 de dolari. Olandezii sunt printre popoarele europene cu cel mai ridicat nivel de trai, iar dupa indelungi analize si testare a infrastructurii, calatorii din Vestul Europei vor beneficia de un sistem complet care va face posibila deplasarea trenurilor exclusiv prin intermediul energiei eoliene.

Autoritatile din Olanda si-au propus un obiectiv foarte ambitios, acela de a permite intregului sistem de transport feroviar sa functioneze exclusiv pe baza energiei eoliene pana in anul 2018.

Olanda, tara in care trenurile vor circula doar cu energie eoliana

Olanda, tara in care trenurile vor circula doar cu energie eoliana

Obiectivul nu este deloc greu de realizat, asta deoarece deja mai bine de jumatate din intreaga retea de transport feroviar, circa 2.890 de kilometri, functioneaza prin intermediul energiei solare, restul de jumatate fiind in plin proces de dezvoltare, estimarile aratand ca in urmatorii trei ani acest lucru va fi posibil.

Energia eoliana va proveni atat din Olanda, cat si din Belgia sau regiunea Scandinava, iar intregul sistem de transport va necesita o energie de 1,4 terawatti * ore timp de un an, cam tot atat cat de mare este cererea de energie electrica a orasului Amsterdam.

Daca vorbim despre olandezi atunci trebuie sa amintim un pic si despre cat de mult iubesc acestia transportul ecologic.
Semafoare special gandite pentru zilele ploioase, cu senzori care ofera prioritate ciclistilor. Sau poate piste incalzite pe care ciclisti sa circule cand da inghetul. Da, este realitate, si se intampla in orasul olandez Groningen, considerat locul in care bicicleta a devenit alternativa principala de transport.

Groningen, oras cu un aer tineresc, mai ales datorita faptului ca este un important centru universitar, se poate lauda cu un sprijin urias din partea autoritatilor, care au demarat un amplu proiect de incurajare si mai mare a renuntarii la orice mijloc de transport care consuma carburant si incurajarea mersului ecologic.

Conform statisticilor, 61% din transportul realizat in orasul situat in regiunea nordica a Olandei se realizeaza prin intermediul bicicletei, peste 70% dintre aceste calatorii fiind realizate zilnic catre centrele universitare, scoli sau licee.