"Am fost fascinat de multitudinea de baruri de sucuri naturale, de abundenta fructelor tropicale si de modul de viata sanatos adoptat in special de cei ce locuiesc in zonele renumitelor plaje Ipanema si Copacabana din Rio de Janeiro", povesteste acum Serban Dobrinescu (36 ani).

Serban Dobrinescu a absolvit University of British Columbia, aflata in Canada unde s-a specializat in istorie sociala si stiinte politice si unde ulterior a lucrat in domeniul alimentar pana la terminarea facultatii, cand a decis sa revina in Romania. Aici, a inceput sa lucreze in organizarea de evenimente si imobiliare pana cand s-a intors din vacanta din Brazilia. Acesta a fost momentul in care romanul a trecut de la a fi angajat la a fi antreprenor, dupa ce in 2014 a deschis primul bar cu sucuri naturale Rio Juice, in Mamaia in care a investit 10.000 de euro, bani recuperati in doua veri.

Parerea mea este ca in Romania majoritatea oamenilor au ramas inca la fresh-ul de portocale.

"Motivul real pentru care Rio Juice a luat nastere a fost fructul acai (n.r.: asemanator cu afinele), o adevarata dragoste la prima degustare, am fost vrajit atat de gustul sau unic cat si de proprietatile nutritive ale acestuia. Acai-ul in Rio nu este doar un fruct, el reprezinta un stil de viata sanatos, rutina zilnica care imbina munca, sportul si plaja. Trebuia facut cunoscut si acasa, in Romania. Parerea mea este ca in Romania majoritatea oamenilor au ramas inca la fresh-ul de portocale", tine sa sublinieze proprietarul Rio Juice.

Sursa foto: Barul din Bucuresti/Rio Juice

La un an dupa dechiderea barului de pe litoral, Dobrinescu a decis sa aduca gustul Braziliei si in Bucuresti, mai exact in decembrie 2015, cand a deschis in zona Dorobanti un local de 20 mp patrati, 9 locuri in interior si 5 afara si in care lucreaza 3 persoane, inclusiv proprietarul.

In meniul Rio Juice se regasesc 7 tipuri de suc, 7 tipuri de smoothie, 5 smoothie bowls si 3 tipuri de milkshake-uri, dar si sucuri de portocale, rodie, grapefruit, mar, morcovi, limonada si cafea adusa din Brazilia. Preturile variaza intre 8 lei (limonada) si 21 lei - un smoothie bowl cu acai, guarana si granola, care poate inlocui o masa, potrivit lui Serban Dobrinescu.

Citeste si:

Sursa foto: Rio Juice

"Printre fructele tropicale stoarse de noi se numara urmatoarele: acai, ananas, papaya, guava, fructul pasiunii, mango, cocos si fructul de caju. Pentru a obtine smoothie-uri din fructe exotice folosim fructe congelate importate direct din Brazilia. Am ales aceasta varianta pentru fructele exotice deoarece consideram ca sunt mult mai aromate si parfumate deci clar mai gustoase. Folosim si fructe si legume locale cum ar fi strugurii, pepenele galben, pepenele rosu, castraveti, morcovi, patrunjel, varza kale, sfecla, capsuni, spanac. Cateva alimente sunt din supermarket, dar restul sunt de la distribuitori sau direct de la producator", spune proprietarul Rio Juice.

Cei cu venituri medii si mari consuma mai des sucuri naturale.

Pe primul loc in vanzari se situeaza smoothie-urile cu acai, pe cel de-al doilea loc smoothie-ul Copacabana care are la baza ananasul iar pe trei Maracuja - smoothie-ul cu fructul pasiunii. Nota de plata medie este de 19-20 de lei, iar majoritatea clientilor nostri au varsta cuprinsa intre 30 si 50 de ani si sunt familii cu copii mici.

"In general cei cu venituri medii si mari consuma mai des sucuri naturale", precizeaza Serban Dobrinescu, care anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri de 24.000 euro cu cele doua baruri Rio Juice. Antreprenorul nu a facut o estimare pentru 2016, insa spune ca se focuseaza pe cresterea business-ului din Bucuresti si isi doreste ca in viitor Rio Juice sa devina o franciza.

Sursa foto: Rio Juice

Sursa foto: Rio Juice