Inchipuiti-va urmatorul scenariu: Grup auto puternic. Echipa de ingineri, designeri, contabili, directori executivi. Vor o masina noua pentru un segment de nisa. Au la dispozitie cativa ani si cateva sute de milioane de dolari. Masina iese, e buna, merge rotund. Dar nu are un nume. Se cauta un nume si dupa luni intregi de nesomn se gaseste un nume. Numele este un fiasco si masina nu se vinde. Cad capete
General Motors a descoperit de curand ca viitoarea generatie de Buick LaCrosse va avea ceva probleme de marketing in Canada, mai ales in partea francofila a tarii, dintr-un singur motiv: La Crosse inseamna in limbajul pustilor francezi masturbare.

Volkswagen cu al sau SUV, Touareg, nu a reusit prea bine sa aleaga un nume cu lipici. Publicul american are dificultati in a pronunta acest nume, iar tuaregii sunt triburi africane nomade, care au vandut sclavi pana in secolul al 20-lea. Nu prea politically corect, intr-o tara cu trecut sclavagist si probleme rasiale care inca o mai bantuie.

Daca mai luam in calcul si o Toyota MR2 care in franceza s-ar fi pronuntat merde (rusinos) si un Volkswagen Santana (cine, Satana?) ne facem o imagine destul de clara asupra esecului unui automobil botezat cu un nume necuviincios. Si totusi, nu este o regula

Alegerea unui nume pentru o marca este cat se poate de dificila. Iti trebuie un nume clar, fara echivoc, usor de pronuntat si de retinut. Cum este Kodak. Fondatorul George Eastman si-ar fi putut numi compania in urma cu 100 de ani Eastman. Simplu. Dar ineficient. Kodak nu seamana cu nimic, nu inseamna nimic, este usor de pronuntat, nu este un nume, nu are niciun fel de conotatie religioasa, culturala sau sexuala.

Cand Toyota a cautat un nume pentru o noua marca de lux, s-a gandit la Celsius si Alexis. Cineva din board a auzit gresit Lexus in loc de Alexis, care era un nume mai feminin. Nici o problema. A ramas Lexus si are un succes imens.

Nu mai conteaza ca Toyota a dus un razboi prin tribunale cu compania de cercetari LexisNexis care a sustinut ca numele este prea apropiat. Japonezii au invins.

Honda Motor a lansat in anii 80 marca Acura, producatoarea popularului model Legend. Nimic rau in asta. Doar ca publicul cunoaste mai mult Legend decat Acura. Intr-un fel, numele unui model a acaparat intreaga popularitate a unei marci. Americanii intreaba de Legend si nu de Acura. Ceea ce nu este prea bine pentru vanzari.

Acura a renuntat la nume si a introdus litere. RSX, TSX, TL, RL sau MDX. Nu inseamna nimic, dar clientul este concentrat asupra numelui de Acura si il percepe ca pe un brand complet. Este important sa conduci o Acura, indiferent de model.

Ceea ce nu este valabil in cazul Ford, de exemplu. Am un Ford nu spune nimic! Poate fi o berlina compacta de oras Focus, o camioneta uriasa F-350 SuperDuty sau o super-sportiva Ford GT.

Sursa: http://www.baniinostri.ro/stiri/article.php?ContentID=1124

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri