Agentia a fost lansata in septembrie 2013 ca urmare a unui rebranding dupa fuziunea companiilor G2 Romania si Ogilvy Action si lucreaza pentru aproximativ 13-15 clienti printre care Heineken, P&G, BAT, General Motors (brandul Opel), Omron, Coca-Cola, Mondelez International, Tchibo si Federatia Romana de Fotbal.

In iunie, agentia a fost premiata de patru ori la Cannes, cel mai important festival de publicitate la nivel mondial, castigand aur in categoria PR – subcategoria media, arts & entertainment; argint in categoria media – subcategoria best use of screens; argint in categoria promo&activation – subcategoria use of broadcast si un bronz la categoria media – subcategoria public health&safety&public awareness messages.

Un client pentru care sa lucreze la nivel global

“Cand am preluat conducerea companiei (G2 Romania, in februarie 2013) mi-am propus ca in 18 luni sa ne punem pe picioare in ceea ce priveste reputatia creativa, pentru ca in privinta eficientei stateam foarte bine. De asemenea, voiam ca in trei ani o pondere importanta din business sa fie generata de clienti internationali, iar in 5-7 ani sa ajungem sa lucram pentru un client la nivel global”, a explicat managerul.

Pascu nu a precizat cat inseamna clientii regionali in businessul de circa 8,1 milioane de euro al companiei.

“Conturile pentru care lucram in mai multe tari sunt foarte importante atat pentru ca suntem experti in anumite domenii (precum cel al shopper marketingului), dar si pentru ca iti ofera o anumita liniste financiara. Si mai cred ca oamenii muncesc diferit cand stiu ca ceea ce fac se va vedea in zeci de tari. Sunt putin mai atenti”, mai spune seful Geometry Global Romania.

Cel mai vechi client international al companiei este Procter&Gamble, pentru care Geometry lucreaza in peste 20 de tari. Colaborarea cu acest client a inceput in Romania, dar pentru ca la Bucuresti se afla sediul P&G Balcani proiectele au fost extinse si pentru alte tari din regiune.

Citeste si:

Restul clientilor din regiune au fost castigati de anul trecut, iar proiectele au fost obtinute in urma unor licitatii organizate in strainatate. Astfel, in 2014 Geometry a obtinut contul Omron Amsterdam (pentru 63 de tari din zona Europa, Orientul Mijlociu si Africa), iar in prima parte a acestui an conturile Coca-Cola (partea de shopper marketing in 28 de tari din Europa Centrala si de Sud) si Mondelez International (fostul Kraft Foods).

Pentru acest an managerul se asteapta la o crestere de 5% a business-ului fata de 2014, cand compania a avut o cifra de afaceri de 8,1 milioane de euro. Pe de alta parte, Geometry Global Romania raporta un profit net de 0,9 milioane de euro si un numar mediu de 55 de angajati.

Mircea Pascu conduce si Grey Worldwide Romania, companie cu un business de aproximativ 2,96 milioane de euro anul trecut si un profit de circa 1.100 de euro anul trecut. Pe de alta parte, agentia avea un numar mediu de 40 de salariati.

Eficienta recunoscuta international, nu si in Romania

“Primul semestru a fost conform planului, am castigat clienti si ne-am intarit reputatia creativa. Am fost desemnati agentia anului la Golden Hammer (n.red festival international organizat in Letonia) si am obtinut premii la Cannes. Singura dezamagire, desi nu este indrepata catre noi, este Effie…este insa o dezamagire legata de competitie. Mi se pare ca nu stim sa judecam eficienta. Noi avem campanii, precum The RGB News, care au fost premiate la nivel european, dar care in Romania nu au avut acelasi efect de admiratie. Seamana cumva cu situatia acelor olimpici internationali care sunt foarte cunoscuti in strainatate, dar in Romania sunt prezentati la finalul stirilor. Nu suntem la fel de inteligenti ca ei, dar se aseamana cazul”, spune Pascu.

In afara de premiile de la Cannes, campania "Doneaza rosu pentru Romania" a mai obtinut si The Care Award, distinctie oferita de catre The European Association of Communications Agencies (EACA), asociatie care organizeaza si premiile de eficienta la nivel european Euro Effie.

In cadrul competitiei locale a Effie, Geometry Global a obtinut bronzul in cadrul categoriei “Good works Effie – brands (CSR)” pentru campania “Doneaza rosu pentru Romania “(The RGB News), realizata in parteneriat cu Antena 1. Pe de alta parte, compania a fost nominalizata de doua ori la categoria “Shopper marketing” (cu proiecte realizate pentru clientul P&G) si a obtinut o nominalizare si in cadrul categoriei “Single media company activation”, pentru campania Doneaza rosu pentru Romania. La nicio categorie nu au fost desemnati castigatori.