"La TVR, cenzura continua. Stelian Tanase nu intelege ca TVR nu este gradina proprie de zarzavat, prin urmare, comportamentul «de cizme» nu este potrivit. Am sesizat CNA in legatura cu situatia expusa de Adelin Petrisor", a anuntat Valentin Jucan, vineri, pe pagina sa de Facebook. El a atasat si sesizarea sa in acest caz.

"In data de 30 iulie, a.c., la postul public TVR, a fost difuzata o stire in legatura cu protestele angajatilor TVR cauzate de situatia financiara a institutiei. Reportajul in cauza a fost realizat de domnul Adelin Petrisor. In conformitate cu ceea ce sustine public domnul Petrisor, stirea a fost cenzurata de presedintele-director general al TVR, Stelian Tanase, fiind oprita de la difuzarea in buletinele de stiri de la orele 18 si 20", spune Valentin Jucan in sesizare, conform Mediafax.

Potrivit lui Valentin Jucan, Legea audiovizualului prevede faptul ca "Sunt interzise ingerinte de orice fel in continutul, forma sau modalitatile de prezentare a elementelor serviciilor media audiovizuale, din partea autoritatilor publice sau a oricaror persoane fizice sau juridice, romane ori straine". De asemenea, Valentin Jucan spune ca Legea 41/1994 prevede ca "Autonomia si independenta editoriala a serviciilor publice de radiodifuziune si televiziune sunt garantate prin lege, iar programele acestora sunt ocrotite de orice ingerinte ale autoritatilor publice, precum si de influentele oricaror partide, formatiuni social-politice, sindicale, organisme comerciale si economice sau grupuri de presiune".

Valentin Jucan mai afirma ca a sesizat CNA in baza acestor prevederi, dar si a rolului Consiliului de "garant al interesului public in domeniul comunicarii audiovizuale". In sesizarea sa, Jucan solicita CNA atat analizarea acestei situatii, cat si trimiterea unui raport catre Comisiile pentru cultura din Senat si Camera Deputatilor.

Jurnalistul TVR Adelin Petrisor spune ca o stire pe care a facut-o despre un protest desfasurat in curtea SRTv, in timpul caruia Stelian Tanase, seful institutiei, vorbea cu angajatii, l-a suparat pe Tanase, care i-ar fi sunat pe sefii ziaristului, iar materialul sau nu a mai fost difuzat. "Cum mi-am dat seama ca am facut bine o stire? Am deranjat ambele parti implicate. Este vorba despre stirea legata de protestul (de joi, n.r.) de la TVR. Protestatarii mi-au reprosat ca i-am numit «angajatii TVR» si nu «colegii mei». Le-am explicat ca la Stiri cautam un ton neutru. Cel mai ofuscat a fost insa Stelian Tanase. Initial, s-a plans sefilor mei de la Stiri si materialul nu a mai fost difuzat la orele 18 (la TVR 2, n.r.) si 20 (la TVR 1, n.r.). Ulterior, intr-o editie speciala, Stelian Tanase a spus ca stirea despre intalnirea lui cu angajatii a fost redactata prost. M-as fi asteptat ca Mihai Constantin (moderatorul «Editiei speciale», n.r.) sa il roage sa-si argumenteze punctul de vedere, cel putin asa ar trebui sa faca un moderator. Mihai nu a facut asta. Cred ca asa e mai comod in vremuri tulburi. Oricum, poate ar trebui sa ii spuna cineva si lui Stelian Tanase ca o stire nu e proasta doar pentru ca-l dezavantajeaza pe el", a scris Adelin Petrisor pe contul sau de Facebook.

Citeste si:

Pe blogul sau, Adelin Petrisor precizeaza ca Stelian Tanase a sunat la Stirile TVR si, ulterior, materialul sau nu a mai intrat la jurnalele de seara ale Televiziunii Romane. "ANAF a deblocat conturile TVR. Stelian Tanase le-a dat aceasta veste celor care ii pichetau biroul, nemultumiti de taierile salariale. Am fost si eu acolo si am facut o stire. Stirea mea l-a deranjat pe insusi presedintele Stelian Tanase. El a sunat la stiri si materialul nu a mai intrat si la jurnalele de seara. Presedintele a simtit ca nu e suficient si, intr-o editie speciala, a tinut sa mentioneze ca stirea nu a fost «redactata bine». Pe bune? O stire care te dezavantajeaza nu e neaparat proasta, domnule Tanase", ii mai transmite Adelin Petrisor lui Stelian Tanase.

Stirea lui Adelin Petrisor a fost difuzata, joi, la "Telejurnalul" de la ora 14.00, cu titlul "TVR a platit". In timp ce se afla in curtea TVR, intre angajati, Stelian Tanase spune ca, in conditiile in care conturile TVR au fost deblocate de ANAF, salariile angajatilor institutiei nu ar mai trebui taiate, insa o hotarare va fi luata saptamana viitoare, in Consiliul de Administratie al Televiziunii Romane. In respectiva stire, care apare in continuare pe site-ul stiri.tvr.ro, se aude cum unii dintre angajatii TVR, aflati la momentul respectiv in curtea institutiei, ii cer lui Stelian Tanase demisia.

Pe de alta parte, o stire despre faptul ca ANAF a deblocat conturile TVR a fost difuzata si la "Telejurnalul" de la ora 20.00, de pe TVR 1 (principala editie de stiri a Televiziunii Romane), insa nu a fost cea realizata de Adelin Petrisor. In aceasta stire apare doar imaginea lui Stelian Tanase in timpul intalnirii cu angajatii din curtea SRTv, iar in material nu se mai aude ca unii dintre salariati ii cer demisia sefului TVR. O stire similara cu cea de la "Telejurnalul" de la ora 20.00, de la TVR 1, a fost transmisa si in "Telejurnalul" de la ora 18.00, de la TVR 2. Pe de alta parte, intr-o "Editie speciala" difuzata joi seara, la TVR 1, si moderata de jurnalistul Mihai Constantin, Stelian Tanase a facut referire la stirea realizata de Adelin Petrisor, fara a-i preciza insa numele jurnalistului, spunand despre aceasta ca "era prost redactata". De asemenea, Stelian Tanase a avut un schimb de replici in jurul acestui subiect cu Mihai Constantin.
"Sigur ca oamenii care lucreaza in televiziune sunt foarte ingrijorati si ii inteleg. Astazi (joi, n.r.) am avut o discutie cu dansii in curte. M-au asteptat cand am venit, din pacate...", a spus Stelian Tanase, in timp ce Mihai Constantin a adaugat: "Am ilustrat si noi in «Telejurnal» asta, da".

"Foarte bine, da. Din pacate, stirea era prost redactata. Ar trebui sa-i trimitem putin pe la Londra sa invete cum se face la BBC o stire", i-a raspuns Stelian Tanase lui Mihai Constantin. "A, ce frumos, asta-i categoria Sova - Holocaust. Il trimitem la Washington sa se scoleasca, daca gafeaza la Bucuresti", a spus, in schimb, Mihai Constantin.

"Nu, n-a gafat, (stirea, n.r.) era prost facuta, prost redactata (...). Si el (Sova) e prost facut si prost redactat", a afirmat Stelian Tanase. Pana la ora difuzarii acestei stiri, Stelian Tanase si Raluca Stroe Brumariu, coordonatorul Stirilor TVR, nu au putut fi contactati de agentia Mediafax.

Sursa foto: Mediafax Foto