In primele trei trimestre ale anului, compania Pro TV a avut o cifra de afaceri de 109,1 milioane de dolari comparativ cu 119,9 milioane de dolari in perioada similara a anului precendent.

Intre iulie si septembrie anul acesta, cele sase posturile de televiziune ale companiei au avut afaceri de 29 de milioane de dolari fata de 35,8 milioane de dolari in trimestrul al treilea din 2009.

Pe de alta parte, profitul operational al broadcasterului s-a diminuat la 4,3 milioane de dolari in trimestrul al treilea din acest an fata de 9,7 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut.

Scaderea afacerilor si profitului companiei a fost determinata de micsorarea puternica a pietei de publicitate, in acest an investitiile in reclame TV fiind estimate sa ajunga la in jur de 209 milioane de euro, fata de 222 de milioane de euro anul trecut si mai putin cu 38% fata de valoarea maxima atinsa in urma cu doi ani de 337 de milioane de euro, conform agentiei de media Initiative Media. Televiziunile detin aproximativ 68% din investitiile in publicitate in acest an.

De asemenea, MediaPro Entertainment, compania care include printre altele studiourile de film de la Buftea, companii de distributie video, productie audio si cinematografele Cinema Pro si Hollywood Multiplex, a avut afaceri de 92,8 milioane de dolari in primele noua luni in crestere cu aproape 30% fata de ianuarie-septembrie 2009. In trimestrul al treilea compania a inregistrat un business de 26,5 mai mult cu 30% comparativ cu trimestrul al treilea al anului trecut.

" Strategia noastra de a repozitiona CME ca o compania de media integrata vertical are efecte. Rezultatele noastre de astazi sunt mai puternice decat cele de anul trecut. Recenta refinantare ne-a imbunatatit pozitia de lichiditate si am inceput sa rascumparam datoriile in mod oportunistic. Luand in considerare faptul ca Cehia, Slovenia si Croatia continua sa isi revina credem ca putem obtine un profit operational pentru intreg anul de 100-115 milioane de dolari”, a afirmat Adrian Sarbu (foto), presedinte si CEO al CME.

Citeste si:

Intre ianuarie si septembrie, CME a avut afaceri de 479,7 milioane de dolari in crestere cu 7,2% fata de perioada similara din 2009 si un profit operational de 42,5 milioane de dolari comparativ cu 70,9 milioane de dolari anul trecut.

CME este o companie de media si divertisment cu operatiuni in sase state din Europa Centrala si de Est si care au o populatie totala de aproximativ 50 de milioane de persoane.

Grupul are statii de televiziune in Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, Pro.bg si Ring.bg), Croatia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport si MTV Czech), Romania (Pro TV, Pro TV International, Acasa TV, Pro Cinema, Sport.ro si MTV Romania), Slovacia (TV Markiza, Doma) si Slovenia (Pop TV, Kanal A si TV Pika).

Compania este listata la bursa americana NASDAQ si la bursa de la Praga.

Sursa foto: Pro TV.