Craciun vs. Paste in 2013

In intervalul 1-31 decembrie 2013, s-au scris 49.135 de articole online cu referire la sarbatoarea Craciunului. Ziua in care s-a scris cel mai mult despre Craciun a fost chiar 25 decembrie, cand s-au inregistrat 3.594 de articole in mass-media online. Despre aceeasi sarbatoare au existat si 30.202 referiri in social media, in intervalul amintit.

Sarbatorile pascale au avut un coverage mai modest. In perioada 1-31 mai 2013, au aparut 13.847 de articole online cu referire la Paste. Varful de aparitii a fost atins in data de 5 mai, cand subiectul a inregistrat 1.721 de aparitii. In social media, acelasi subiect a generat un total de 9.825 de mentionari.

Sarbatorile de iarna in online-ul romanesc

Cele mai folosite cuvinte in online in luna decembrie, in contextul Craciunului au fost: ,,Mos Craciun” (10.830 articole online, 4.443 mentionari social media) si ,,colinde” (7.591 articole, 1.886 mentionari in social media).

Universul gastronomic a fost pe larg discutat, cu termeni predominanti precum ,,masa de Craciun” (4.874 articole), ,,carne de porc” (1.630 articole) sau ,,taierea porcului” (400 articole). Despre ,,traditiile” specifice perioadei s-au scris 1.273 de articole, iar mult discutatul ,,ler” a adunat 198 de aparitii.

Sarbatorile pascale in online-ul romanesc

In luna mai, cei mai folositi termeni asociati cu sarbatoarea Pastelui au vizat ,,lumina” sfanta (1.302 articole online, 554 mentionari in social media), respectiv un preparat traditional – ,,pasca” (1.193 articole online, 320 mentionari in social media). Aparitiile referitoare la ,,carnea de miel” au atins 867 de articole online, iar despre ,,Saptamana Patimilor” s-au scris 805 articole.

Citeste si:

Referirile la ,,iepuras” au fost mai putin numeroase ca in cazul simbolului sarbatorilor de iarna, Mos Craciun – 478 articole online. Traditia ,,oualor vopsite” a fost subiectul a 330 de materiale online, in perioada 1-31 mai 2013.

,,A fost interesant pentru noi sa analizam care sunt cuvintele cel mai des folosite de catre mass-media romaneasca si de catre noi insine uneori in social media de sarbatori. Au iesit in evidenta anumite stereotipuri verbale de care probabil majoritatea suntem constienti. Unele cuvinte ne amuza („ler”), iar altele ne enerveaza („lumina”), dovada stand hashtag-urile ironice precum: #fiecalumina sau meme-urile aparute in aceasta perioada pe Facebook.

Un lucru este clar insa: in batalia <Craciun vs. Paste>, prima sarbatoare castiga detasat prin numarul de articole din mass-media, respectiv mentiuni in social media. Astfel, Craciunul ramane in continuare, ca si in anii precedenti, una dintre preferatele noastre in social media si favorita in atentia mass-mediei online”, a declarat Mihaela Enache, partener MediaIQ.