Putem spune ca anul trecut a marcat debutul maturizarii pietei autohtone a spatiilor industriale. Stocul de spatii noi de clasa A si B, care atrag, dealtfel, clientii cu putere financiara, a ajuns in 2005 in Bucuresti la circa 160.000 de metri patrati. Asta inseamna cu aproximativ 40.000 de metri patrati mai mult fata de anul precedent. si ca imaginea sa fie completa, in 2004, cresterea a fost de 300% fata de 2003. Cu toate acestea, Romania se situeaza cu mult sub nivelul tarilor vecine in ceea ce priveste suprafata spatiilor industriale noi.
Spre exemplu, Varsovia dispune de 1,3 milioane de metri patrati, in timp ce Budapesta se apropie vertiginos de un milion de metri patrati. In acest moment, piata locala este slab dezvoltata din punctul de vedere al proiectelor de anvergura. Avand in vedere, insa, ritmul puternic de crestere al marilor lanturi de retail, care, in conditiile unei concurente acerbe, vor avea nevoie de un sistem de distributie cat mai bine pus la punct, cererea pentru astfel de proiecte va continua sa creasca, spune Muler Onofrei, managerul departamentului industrial de la agentia de consultanta imobiliara Eurisko.
In urmatoarea perioada, cererea pentru spatii industriale va fi mult diversificata datorita emanciparii si schimbarii comportamentului de consum al populatiei pentru care s-au dezvoltat noi piete, dar si ca urmare a cresterii volumului de marfuri si bunuri depozitate, transportate si distribuite. Daca o grupam in functie de activitatile firmelor, cererea este amplificata de producatorii de componente auto, companiile de IT&C si producatorii de materiale de constructii, releva un studiu al Regatta. Analistii apreciaza ca, in 2006, cresterea suprafetelor de spatii industriale va fi cuprinsa intre 30% si 40%.
Citeste si:
Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=22583&shift=1
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: