Povestea inghetatei Gelato Bio Crema a inceput in 2012, de la o dorinta simpla, naturala, a fondatorului, Tiberiu Talmaciu, dorinta de a manca sanatos. "Pentru noi a manca sanatos inseamna natural, fara E-uri, fara aditivi, fara coloranti... Asa am descoperit, ca si consumatori, ca inghetata ecologica - naturala nu exista pe piata pentru a o putea procura. Am cautat si pe Internet, unde am descoperit ca nici in Europa nu prea exista producatori de inghetata ecologica. De aici si pana la ideea de a produce noi aceasta inghetata a fost doar un pas", a spus intr-un interviu acordat wall-street.ro Tiberiu Talmaciu, general managerul companiei care produce inghetata bio.

El spune ca de la idee la fapta a muncit 6 luni, a cautat furnizorii de ingrediente bio, s-a specializat in producerea inghetatei artizanale, a conceput ambalajul si apoi a lansat brandul pe piata. "Ne am gandit la modul de ambalare, pe care ni-l doream unul sugestiv, care sa reprezinte produsul care rezultase - ambalaj clasic asa cum este si inghetata noastra, pretentios si nu in ultimul rand sa ne duca cu gandul la o poveste. Asa credem ca este Gelato Bio Crema. Denumirea sugereaza si cremozitatea pe care o confera ingredientele de calitate, precum si tehnologia artizanala", subliniaza Talmaciu.

Alimentatia sanatoasa, cat mai naturala, este de fapt prima bariera impotriva bolilor.

Managerul si fondatorul Gelato Bio Crema spune ca ingredientele folosite in inghetata sunt achizitionate atat din tara, cat si din strainatate. Laptele, de exemplu, ca ingredient de baza, il cumpara de la o ferma certificata ecologic din Transilvania. "Acest lapte este de cea mai buna calitate, el aducand in mare masura calitatea inghetatei cu care ne mandrim".

Alte ingrediente, ca vanilia, cacao pura, sau pasta pura de alune sunt importate din Italia, iar pentru sorbet fructele de padure certificate ecologic sunt aduse tot din Transilvania.

Talmaciu recunoaste faptul ca, deocamdata, in piata locala Gelato Bio Crema nu are competitori si nici pe piata europeana nu sunt prea multi, dar acest lucru nu este neaparat pozitiv pentru dezvoltarea unei asemenea afaceri. Piata bio din Romania este intr-o usoara, dar continua crestere si, spera producatorul de inghetata, odata cu revigorarea economiei si cu educatia alimentara a consumatorilor, aceasta piata de nisa sa se extinda, asa cum s-a intamplat si la nivelul tarilor civilizate. "Pana atunci, noi vom continua sa ne perfectionam si sa fim prezenti in piata".

Investitia initiala pentru a lansa afacerea Gelato Bio Crema a depasit 70.000 de euro, dar pentru a creste sansele de patrundere pe piata este nevoie de un flux continuu de investitii. Tiberiu Talmaciu spune ca deocamdata nu si-a recuperat investitia initiala, dar spera ca in acest sezon sa faca break-even-ul. "In Romania, inghetata se mananca in special in perioada foarte calda. Acest lucru aduce caracterul sezonier al ponderii vanzarilor", explica managerul Gelato Bio Crema.

El spune ca a incercat extinderea pietei de desfacere si prin participarea la targuri internationale de produse bio si, in urma unor contacte stabilite la aceste targauri, ar putea sa vanda in curand inghetata bio romaneasca si in zona euro, dar si din alte piete, precum Africa, America, sau Asia.

Cat de greu este sa certifici un produs bio

Creatorul Gelato Bio Crema spune ca procedura de certificare a produselor bio este destul de costisitoare, uneori si putin anevoioasa, iar la aceasta se adauga si "omologarea" obisnuita a oricarui produs alimentar scos pe piata. "Putem spune ca aceste proceduri sunt foarte riguroase. Ele se reinnoiesc in fiecare an si sunt urmarite cu atentie de catre organisme specializate, acreditate de Uniunea Europeana. Aceste organisme sunt deja existente si in Romania, ceea ce ne ajuta la grabirea intregului proces de certificare ecologica", explica fondatorul Gelato Bio Crema.

Cum si-a facut Gelato Bio Crema intrarea pe piata

Managerul Gelato Bio Crema spune ca initial a patruns pe piata bio din Romania prin intermediul magazinelor de profil, pentru ca in marile lanturi de magazine sa intre mai tarziu, fie prin intermediul Asociatiei Bio Romania din care face parte, fie in mod direct.

"Gelato Bio Crema are intentia de a patrunde in cat mai multe lanturi de magazine, dar toate la timpul lor. Ne bucuram ca suntem contactati si de reprezentanti din pietele externe si cat de curand vom obtine contracte mari, ceea ce ne va ajuta sa ne dezvoltam ca un business solid", afirma Talmaciu.

Gelato Bio Crema a prins foarte bine in marile supermarketuri, acestea avand o pondere importanta in vanzari, pentru ca, in general, clientii care intra in aceste magazine au o capacitate medie spre mare de cumparare a unor produse speciale, mai scumpe decat cele conventionale. Producatorul roman de inghetata vinde foarte bine si in magazinele de profil, cu produse bio, dar nu a patruns foarte bine in HoReCa.

"Ne dorim ca in urmatorii ani, cand ne vom putea permite o infrastructura mai buna sa intram cu produsele noastre si in restaurante si cafenele. Nu in ultimul rand ne-am gandit si la o retea stradala, unde suntem in cautare de parteneri cu initiativa pentru dezvoltarea acestui segment, avand in vedere ca inghetata este un produs alimentar de impuls", afirma managerul Gelato Bio Crema.