Nu doar evenimentele neplacute de anul acesta, cum au fost atentatele din Europa, dar si faptul ca romanii au inceput sa-si schimbe mentalitatea au facut ca 2016 sa fie un an total atipic in petrecerea vacantei si alegerea destinatiei.

"S-au schimbat total preferintele calatorilor, a scazut foarte mult destinatia Turcia, cu aproximativ 40%, si parerea mea este ca va reveni greu, a scazut cu aproximativ 40%. De regula turistii aveau in topul preferintelor Bulgaria si Turcia, a scazut foarte mult si Bulgaria. In schimb a crescut foarte mult litoralul romanesc, cu 18-20% si crestere a sejururilor complete, nu numai weekenduri. Pana acum, litoralul romanesc era destinatie de weekend. Acum au fost foarte multi turisti care au preferat sa isi petreaca toata vacanta pe litoralul romanesc", explica sefa J'Info Tours.

Sefa J'Info Tours: Agentiile de turism vor disparea in urmatorii ani

Sefa J'Info Tours: Agentiile de turism vor disparea in urmatorii ani

Astfel, Carmen Pavel spune ca de inceputul anului a schimbat strategia si a mizat pe destinatii noi, pe destinatiile exotice, pe circuitele culturale si de aventura. Asa ca romanii au preferat sa isi faca vacantele in Spania, destinatia vedeta a anului, Romania, Grecia si Bulgaria si au descoperit insula spaniola Lanzatorote, Portugalia si plajele din jurul Lisabonei, Madeira si Azore - care sunt destinatii pentru turism activ si au mers in Italia si Franta in detrimentul Turciei.

Cea mai scumpa vacanta: 35.000 euro pentru doua persoane

In afara Europei, romanii au preferat circuite in SUA, America de Sud, China, Japonia, India, Australia si Noua Zeelanda, Vietnam, Cambodgia,Thailanda si Myanmar. Cele mai scumpe circuite sunt in America de Sud si Japonia. Spre exemplu, un circuit Japonia-India costa 5.000 euro/persoana. Insa cea mai scumpa vacanta vanduta de J'Info Tours a costat 35.000 euro (doua persoane) si a fost in Maldive, timp de doua saptamani, transport cu avionul, cazare in bungalow pe apa, transfer cu hidroavion.

"Se schimba generatiile si se schimba foarte mult si mentalitatea. Foarte multi au realizat ca acest sistem de all inclusive inseamna la intoarcere din concediu si cateva kilograme in plus si isi schimba conceptia fata de vacante, dorindu-si vacante active si descopera ca pe perioada unei saptamani se pot relaxa si prin intermediul activitatilor si ca relaxare nu inseamna sa stai la soare si sa nu te misti si sa nu mai faci nimic decat sa fii tu cu gandurile tale", explica antreprenoarea.

Carmen Pavel subliniaza ca vacantele active incep sa prinda din ce in ce mai mult si la romani si nu doar printre persoanele pana in 45 de ani. "Chiar si generatiile de seniori deja se gandesc sa aiba activitati in masura in care le permit sanatatea si disponibilitatea fizica. Chiar le plac vacantele active. Asta este un plus pentru destinatiile turistice care nu isi vand produsul turistic doar la nivel de resort", explica sefa J'Info Tours.

Citeste si:

De asemenea, familiile cu copii au inceput sa prefere vacantele active. “Au realizat ca activitatile le prind bine si copiilor. Specialistii spun ca este foarte bine ca cei mici sa vada in permanenta peisaje noi", completeaza antreprenoarea.

Si pentru anul viitor sefa J'Info Tours mizeaza pe vacantele active in preferintele romani si in special pe vacante create de ei insisi pe site-ul agentiei. Acest pariu se traduce prin faptul ca antreprenoarea a lansat anul acesta un motor de cautare pe bilete de avion, dar si cazare, activitati la destinatie si transfer. Citeste mai multe despre cand vor disparea agentiile de turism de la strada.

J'Info Tours este una dintre cele mai vechi agentii de turism din Romania, cu 26 de ani de activitate pe piata si o cifra de afaceri de aproximativ 10 milioane de euro. Printre jucatorii mari din piata se mai numara Paralela 45, Christian Tour, TuiTravel Center/Eurolines, Eximtur.

Sursa foto: Dmitry Molchanov/Shutterstock.com