FashionDays.ro, unul dintre cele mai mari magazine online de fashion din Romania, spune ca aplicatia speciala pentru iOS, lansata in urma cu cateva luni, a fost downloadata de peste 75.000 de ori pana in prezent. In primele saptamani, circa 20% din vanzarile totale ale brandului au provenit din acest mediu.

„Vom lansa aplicatie pentru Android vara aceasta”, spune Camelia Gnga, marketing manager al companiei. „Ce am remarcat de asemenea este cosul de cumparaturi, care este mai mare de pe mobile”, continua ea.

Miniprix.ro, concurent cu FashionDays, pluseaza si spune ca din septembrie cand a lansat aplicatiile pentru iOS si Android, numarul de download-uri a fost de 80.000. „Peste 10% din traficul de pe site vine din device-uri mobile”, spune Elena Stoica, marketing manager al companiei.

„Atrag foarte mult ofertele dedicate pentru segmentul mobile, ratele de conversie fiind de circa 3,5% pe acest mediu”.

Carrefour-online.ro, magazinul de eCommerce al lantului de hipermarket-uri francez, face nota discordanta si spune ca ratele de conversie sunt mai mici pe mobile, dar asta mai ales pentru ca este dificil sa plasezi zeci de produse in cosul virtual de cumparaturi, de pe un smartphone cu ecran mic.

„Ratele de conversie cresc insa consistent pe masura ce creste si ecranul, si rezolutia lui”, puncteaza Radu Butufei, director de eCommerce la Carrefour. „Pe tablete, ratele de conversie sunt mult mai mari decat pe desktop, si valoarea cosului este de asemenea mai mare”, mai spune el.

Totodata liderul pietei, eMag.ro, anunta in cadrul celui mai mare eveniment de eCommerce regional ecomTEAM, ca circa 20% din traficul eMag.ro vine din mobile si este in crestere rapida, vanzarile magazinului prin dispozitive mobile triplandu-se in primul trimestru al acestui an fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Iulian Stanciu, eMag.ro: 20% din trafic vine de pe dispozitive mobile

Iulian Stanciu, eMag.ro: 20% din trafic vine de pe dispozitive mobile

Platile online au depasit 10% din total

Daniel Nicolescu, director executiv al celui mai mare procesator de plati din Romania, PayU, confirma cele spuse de magazinele online.

Citeste si:

„In momentul de fata platile online au depasit 10% in mobile payments. Tabletele reprezinta in prezent 75% din plati. Decizia de cumparare este mai usor de luat in calcul. Cardul a ramas constant la plata online, dar observam o crestere a metodelor alternative de plata", afirma el.

Cu alte cuvinte, magazinele online din Romania trebuie neaparat „sa urce in trenul” mobile – fie prin aplicatii separate, fie printr-un site optimizat mobile. Romania urmeaza de cele mai multe ori tendintele din SUA sau Europa de Vest, iar semnele din aceste regiuni sunt extrem de clare.

Mai mult, mobilul va deveni si instrument de plata odata cu sustinerea din ce in ce mai evidenta a bancilor si, din ce in ce mai mult, va deveni „un partener” permanent al oamenilor.

Cum arata noul serviciu de Mobile B@nking de la UniCredit Tiriac Bank

Cum arata noul serviciu de Mobile B@nking de la UniCredit Tiriac Bank

Pana la finalul lui 2017, utilizatorii de mobile din State vor fi cheltuit 90 de miliarde de dolari prin mobile, in crestere cu 48% fata de 2012.

Puteti urmari o evolutie a sistemelor de plati la nivel global in infograficul de mai jos, via Switchpay.com.