Start pentru cadourile corporate

Start pentru cadourile corporateDaca in trecut majoritatea cadourilor constau in agende sau pixuri inscriptionate cu numele companiei care le oferea, acum tendintele sunt mai sofisticate.

“Companiile incep deja sa comande cadouri pentru Craciun, tendinta fiind de personalizare a acestora, incepe sa se puna din ce in ce mai mult accentul pe produse de designeri”, este de parere Emil Deliu (foto), director general Austral.

Si Proffice, divizia de office a grupului RTC, pentru care perioada septembrie-decembrie reprezinta circa 40% din vanzarile anuale, a observat tendintele actuale in ceea ce priveste cadourile corporate.

“Cadourile corporate incep sa fie achizitionate din noiembrie, cele mai cautate fiind cele din categoria instrumentelor de scris de lux, precum si seturi de accesori de birou mai deosebite, de marca”, declara Eliza Nitescu, director de marketing si comunicare al Proffice. Pe langa produsele de brand, clientii Proffice mai cer si obiecte personalizabile, de la cele mai putin costisitoare, precum: agende, calendare, ceasuri, mape, pana la cele mai scumpe: seturi de vin, serviete si genti, sau alte articole din piele pentru birou.

Printre cele mai solicitate produse pentru a fi facute cadou se numara si produsele funny office, nisa care incepe sa ia amploare si in Romania. “Aceste produse reprezinta circa 5% din totalul vanzarilor Austral, existand un trend la nivel international de transformare a birourilor intr-un mediu cat mai prietenos”, mai spune reprezentantul Austral.

Chiar in catalogul care va aparea in acesta toamna, Austral vine cu o noua gama de produse funny office, Propaganda, care apartine unui grup thailandez de design si pentru care sunt distribuitori unici pentru Romania.

Produsele traditionale salta afacerile jucatorilor din papetarie

Produsele traditionale salta afacerile jucatorilor din papetarieIn ciuda acestor tendinte de a schimba ceva in birourile din Romania, produsele care aduc cea mai mare parte din cifra de afaceri raman inca cele traditionale precum hartia, pixurile sau bibliorafturile in culori la fel de “cuminti”. “Negru este cea mai ceruta nuanta, intr-o proportie de 30%, urmeaza albastrul cu 25%, topul primelor trei culori fiind completat de rosu, cu 15%”, declara directorul general al Austral.

Si in cazul Proffice culorile traditionale sunt predominante. “Cadourile clasice, in culori office (negru, albastru, rosu, gri) sunt in continuare preferate de majoritatea clientilor, dar se observa o reorientare a unui segment de clienti catre produsele fashion, in culori si modele care ies din tipicul cunoscut - rozul, portocaliul si movul pentru cadourile de dame sunt primele culori care ies din paleta clasica, iar in ce priveste cadourile pentru barbati, vernilul si bleul sunt nuantele imediat preferate dupa culorile standard”, spune Eliza Nitescu (foto).

Daca anul trecut Austral a avut o cifra de afaceri de aproximativ 10,5 mil. euro si un profit de 800.000 euro, pentru 2008 se preconizeaza ca cifra de afaceri sa creasca pana la valoarea de 13 mil. euro. ”Cred ca putem atinge acest target avand in vedere faptul ca abia acum incep vanzarile masive, luna noiembrie fiind cea mai buna din acest punct de vedere, atunci facturandu-se cu 30% mai mult decat in orice luna”, mai afirma reprezentantul companiei.

O a doua perioada de varf atat pentru Austral, cat si pentru ceilalti jucatori de pe piata este primavara, atunci cand companiile fac curatenie generala la documente, arhiveaza si inlocuiesc produsele deteriorate sau isi redecoreaza birourile.

”Luna mai reprezinta de asemenea o crestere inaintea lunilor de concediu, vanzarile inregistrate in aceasta luna fiind cu aproximativ 12-15% mai ridicate decat media vanzarilor lunare”, spune si reprezentanta Proffice.

Austral are in prezent circa 200 de angajati, numarul acestora fiind constant in ultimii 2-3 ani. “In ultimii ani am incercat nu sa crestem numarul angajatilor, ci sa crestem vanzarile per angajat, care au crescut cu 60% in ultimii 2-3 ani”, afirma Emil Deliu, care recunoaste totodata ca fluctuatia fortei de munca este una dintre problemele cu care se confrunta destul de des.

Infiintata in 1993, Austral, companie cu sediul central in Bucuresti detine la nivel national 21 de birouri, iar din 1999 si-a extins prezenta si in afara tarii, printr-un birou in Republica Moldova, la Chisinau. Austral are un prezent un parc auto de peste 100 de vehicule, compania avand in portofoliul sau clienti precum Orange, LukOil, Real-Hypermarket, L'oreal, Lufthansa, Michelin sau Romtelecom.

Estimarile privind valoarea pietei de birotica si papetarie sunt greu de facut, in opinia directorului general al Austral. “Piata de papetarie este inca foarte fragmentata si de aceea este greu de facut estimari asupra valorii acesteia. Cred ca in ultimii ani aceasta piata a crescut cel putin in acelasi ritm cu PIB-ul, ea putand ajunge acum la valoarea de 200 mil. euro”, spune acesta, care afirma ca Austral detine 5-6% din acesta piata.

Liderul pietei de distributie de papetarie si birotica din Romania este Proffice, divizia de office grupului RTC, detinand o cota de 22-25%.

Divizia Proffice a incheiat anul 2007 cu o cifra de afaceri de peste 70 milioane de euro, estimand pentru anul in curs o crestere de 15-20%.