“Localizarea ansamblului sau proiectului rezidential este cel mai important criteriu cand vine vorba de achizitia unei locuinte pentru un client, urmat fiind pretul precum si finisajele, la egalitate cu standardele oferite pentru clienti si facilitatile pe care le ofera un astfel de proiect, cel mai important fiind accesul la facilitatile de transport sau acces la zone comerciale, ori la o sala de sport”, crede Andreea Comsa, managing director Premier Estate Management, invitata la emisiunea Wall-Street 360 [VEZI VIDEO].

Potrivit Andreei Comsa, in lipsa unui acces facil la mijloacele de transport, proiectele care nu ofera acces la astfel de facilitati risca sa piarda si pana la 50% din potentialii clienti. “Proiectele care nu ofera facilitate de transport in zona risca sa piarda si 50% din potentialii clienti, vanzarile fiind puternic afectate”, a precizat managerul Premier Estate.

Andreea Comsa sustine ca a observat o scadere a numarului de vizionari, lucru care se regaseste insa in tranzactii. “Este un dinamism in toate lunile, il resimtim, fie ca vorbim despre anotimpul rece sau anotimpul calduros. (…) Termenul de boom imobiliar a devenit unul peiorativ. Vorbim totusi despre un boom pentru ca se dezvolta foarte multe apartamente, doar ca termenul aflat pe buzele tuturor investitorilor acum este prudenta”, a mai aratat managerul Premier Estate.

In opinia sa, preturile sunt determinate de doua praguri importante. “Vorbim despre pragul de Prima Casa si pragul de 5% TVA, care anul viitor va ajunge la 100.000 de euro. Este un prag modest. Orice dezvoltator este limitat in ceea ce priveste nivelul de finisare, ceea ce va face ca diferentierile sa fie date de facilitati, atata timp cat pretul va ramane la acelasi nivel”, a spus Andreea Comsa, care apreciaza ca in ultima vreme a crescut numarul celor care cumpara apartamente cu scopul de a investi. “Exista investitori sau oameni cu economii care investesc in apartamente pentru a le vinde sau a le inchiria mai departe. Am observat acest trend”, a mai spus reprezentantul imobiliar.

Managerul Premier Estate mai apreciaza ca in prezent investitiorii analizeaza mai mult timp pana cand iau decizia de a investi intr-un proiect imobiliar. “Nu se mai vorbeste despre speculatii. Investitorii gandesc proiecte pe care sa le vanda. (…) Ma bucur, insa, ca se vorbeste cu agentiile imobiliare. Este foarte important – competitia devine acerba pe proiectele imobiliare. Noi putem veni cu un input pe detalii”, a mai spus Comsa.

In portofoliul Premier Estate se afla cinci proiecte in exclusivitate, printre acestea numarandu-se Asmita Gardens sau Citadella Titan. “Mai avem si alte proiecte pe care le reprezentam la vanzare, inclusiv Cartierul Solar, in total reprezentam in jur de 1.200 de apartamente pe care le avem scoase la vanzare”, a conchis Andreea Comsa.