Criza fortei de munca si lipsa talentelor, in particular, ii obliga (sau ar trebui sa o faca) pe angajatori sa fie mult mai atenti la reputatia companiei, cu atat mai mult cu cat brandul organizatiei a devenit unul dintre cele mai importante criterii in alegerea unui loc de munca. Conceptul sub care stau toate eforturile de a atrage cei mai buni angajati, loializarea lor, dar si strategiile departamentelor de HR si marketing dezvoltate in acest scop, poarta numele de "employer branding". Cum ajuta brandul de angajator companiile, dar si ce risca organizatiile care il neglijeaza, a explicat, pentru wall-street.ro, Karl-Johan Hasselstrom, expert in Employer Branding.

Pentru 98% dintre candidatii romani, reputatia companiei este importanta si foarte importanta in decizia de a aplica pentru un loc de munca, potrivit unui studiu eJobs, realizat in 2018. Aceste date pun mare presiune pe companii, care au inteles ca trebuie sa investeasca in campanii de Employer Branding daca vor sa creasca nivelul de retentie a angajatilor si calitatea celor care aplica la joburile disponibile in companie.

Karl-Johan Hasselstrom are o experienta de peste 20 de ani in Employer Branding si a vorbit, pentru wall-street.ro, despre cum se dezvolta o strategie de Employer Branding si care sunt cele mai frecvente greseli care pot deturna eforturile de a consolida un brand de angajator.

wall-street.ro: De ce au nevoie companiile de un brand de angajator? Cum se construiesti un brand puternic?

Karl-Johan Hasselstrom: Intr-o piata a muncii grav afectata de criza de personal, lupta pentru atragerea celor mai bune talente este mai dura ca niciodata. Tocmai de aceea, un brand de angajator transparent si care se diferentiaza de competitorii sai este un "must have" pentru organizatiile care vor sa recruteze cele mai bune talente. Focusul trebuie sa fie pe recrutarea oamenilor potriviti, cu asteptarile potrivite, si nu pe acordarea de beneficii extrasalariale pentru a-i motiva sa se alature companiei. Un brand de angajator puternic si de succes se construieste printr-o comunicare autentica, care are un scop si un mesaj foarte clar.

Citeste si:
CBRE are un nou director de resurse umane
CBRE are un nou director de...

wall-street.ro: O campanie de Employer Branding este mai degraba produsul HR-ului sau al marketingului?

Karl-Johan Hasselstrom: O campanie de Employer Branding trebuie (sau ar trebui) sa angajeze atat HR-ul, cat si marketingul. Se vede deja la nivel global o tendinta legata de modul in care cele doua departamente colaboreaza. Mai mult, in marile companii bugetele celor doua departamente nu mai sunt autonome, ci se intersecteaza acolo unde proiectele sunt comune. Cred ca aceasta colaborare dintre HR si marketing va deveni din ce in ce mai puternica pe viitor, iar companiile vor acorda o importanta tot mai mare acestui proces.

wall-street.ro: Cum se dezvolta o strategie de Employer Branding care sa optimizeze procesele de recrutare si retentie ale angajatilor?

Karl-Johan Hasselstrom: Tine foarte mult de modul in care organizatiile folosesc informatiile din piata, cum isi construiesc mesajul si cum targeteaza candidatii pe care si-i doresc in companie. Este foarte important cum isi construiesc organizatiile strategiile de Employer Branding si, cel mai important ce mesaj transmit. Tocmai de aceea, mesajul lor trebuie sa fie atractiv, real, credibil, distinct si sustenabil.

Citeste si:
Beneficii de top: bani pentru nou nascuti si prime de vacanta
Beneficii extrasalariale...

wall-street.ro: In procesul de recrutare, brandul de angajator a devenit mai important decat pachetul salarial?

Karl-Johan Hasselstrom: Salariul este important si ramane un criteriu in functie de care multe persoane isi aleg jobul. Insa un brand de angajator puternic ajuta companiile sa nu fie dependente de beneficiile extrasalariale pentru a tine un angajat cat mai mult timp in companie. De exemplu, organizatiile care nu au o reputatie buna de angajator sunt nevoite sa plateasca salarii cu 10% mai mari pentru a convinge talentele sa li se alature.

wall-street.ro: Ce risca companiile care neglijeaza campaniile de Employer Branding?

Karl-Johan Hasselstrom: O companie care incearca sa compenseze lipsa unei campanii de Employer Branding prin beneficii, dar si cele care angajeaza oamenii nepotriviti, care nu adera la cultura si valorile organizatiei, vor suporta consecintele mai devreme sau mai tarziu. Iar cel mai des se intampla ca acesti angajati sa paraseasca foarte repede compania sau sa nu fie productivi.

Citeste si:
GRAMPET are un nou CFO - George Dinu
George Dinu preia functia de...

wall-street.ro: Care este rolul Academiei de Employer Branding? La ce nevoi ale specialistilor in recrutare raspund expertii in Employer Branding?

Karl-Johan Hasselstrom: Prin intermediul cursurilor, Academia de Employer Branding le ofera participantilor uneltele, cunostintele si abilitatile de care au nevoie pentru a construi o strategie de Employer Branding, a o implementa si pentru a-i masura rezultatele. 9 din 10 cursanti ar recomanda colegilor sau prietenilor trainingurile academiei sau spun ca vor sa devina experti certificati in Employer Branding.

wall-street.ro: Care sunt cele mai frecvente greseli care pot deturna eforturile de a consolida un brand de angajator?

Karl-Johan Hasselstrom: Exista o lista lunga de factori care pot distruge un brand de angajat, acestia fiind in legatura directa cu brandul corporatiei si performanta/perceptia companiei.

Cele mai frecvente greseli care pot deturna eforturile de a consolida un brand de angajator sunt:

  • compania nu ia decizii bazate pe datele din piata
  • compania nu se diferentiaza de competitie
  • compania construieste o strategie doar din interior
  • compania nu isi adapteaza mesajul publicului tinta

wall-street.ro: Dati exemple de cateva tehnici eficiente de Employer Branding?

Karl-Johan Hasselstrom: Dupa o experienta de 20 de ani in Employer Branding pot spune ca exista cateva elemente esentiale care pot transforma o strategie de employer branding intr-un succes: baze de date actualizate; diferentiator atat la nivel de mesaj, cat si la nivel de perspectiva; compania trebuie sa se bata pe cei mai buni angajati; angajatorul sa inteleaga ca este un proces care necesita timp si care trebuie adaptat permanent.

wall-street.ro: Care este primul sfat pe care l-ati da unui specialist in recrutare?

Karl-Johan Hasselstrom: Tot procesul de Employer Branding este mult mai complex decat pare la prima vedere. Este foarte important ca specialistii in recrutare sa isi aloce suficient timp pentru a intelege conceptul si pentru a devolta o strategie. Si nu uitati sa folosesiti datele!

wall-street.ro: Care sunt cele mai noi tendinte in Employer Branding? (2-3 exemple)

Karl-Johan Hasselstrom: La nivel global se pot identifica deja cateva tendinte in Employer Branding: localizarea, inteligenta artificiala in recrutare, cum integram Instagram intr-o campanie de Employer Branding, diferentierea de concurenta.

Citeste si: eJobs aduce in Romania prima Academie de Employer Branding, prin intermediul careia specialistii in Resurse Umane pot obtine singura certificare internationala de experti in Employer Branding.

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Miscare interesanta in HR: Humangest achizitioneaza IHM Total Consult