De la șefii care își tratează angajații “precum sclavi pe plantație”, la reformarea ANOFM și aducerea asiaticilor și altor angajați străini în România. Citiți în continuare care au fost cele mai importante și spumoase declarații la HR 2.0, evenimentul de resurse umane și recrutare organizat de Wall-Steet.ro.

Victor Picu

Președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM)

"În două săptămâni voi elimina cel puțin jumătate din cele 13 documente care sunt astăzi cerute pentru subvenții. Funcționarul este obișnuit să își simplifice munca lui, sunt lucruri cerute doar pentru că așa este norma, sunt proceduri inutile create de instituții ale statului la nivel local. Le vom elimina."

"Problema la ANOFM este birocrația, lipsa transparenței, a funcționarului obișnuit să facă același lucru pentru că așa a învățat. Nu există nicio normă, încă avem dosar cu șină. Acum ANOFM este în anul 1992-1993. Funcționarii nu și-au pus întrebarea de ce nu fac altfel. Nu este o situație întâlnită doar la ANOFM, peste tot se întâmplă același lucru, atunci când vorbim de instituții. Nu și-au pus problema de ce ar fi bine să procedeze în alt mod. Este o rutină și trebuie să se dea restart."

Cristina Savuică

Chief Happiness Officer Lugera

"Există o serie de soluții pentru deficitul de personal. Trebuie să încurajăm angajarea persoanelor de 45+ ani. Eu le spun colegilor că dacă ar trebui să îmi caut din nou job mâine, nu m-ar angaja nimeni. Candidații 45+ adesea aplică la joburi și nu sunt chemați la interviu."

Mihaela Vasile

HR BP- Professional Services Division Cegeka

"Cei mai mulți indieni nu găsesc un motiv suficient de bun pentru a veni să lucreze în IT-ul românesc, chiar dacă aceștia sunt singurii care aplică din străinătate, câteodată pe job-uri remote."

Aurelian Chitez

Sales Manager în cadrul Romanian Software

"Ultima dată când am fost la departamentul de resurse umane a fost în 2016. HR-ul trebuie să facă planuri de retenție și de carieră pentru angajați, lucruri cu adevărat importante, nu să stea să verifice soldul concediului de odihnă fiecărui angajat. Procesele statice de resurse umane trebuie automatizate."

Gabriela Pleșa

General Manager Global Mobility

"Dacă vor să rețină angajații străini, companiile românești trebuie să îi informeze corespunzător; din perspectiva retenției, este necesară o informare cu privire la drepturile de care beneficiază în România. În caz contrar, am văzut chiar și situații în care au fost aduși angajați străini, iar peste două săptămâni angajatorul spune că aceștia pur și simplu au plecat și se trezesc cu telefon că au fost găsiți la o graniță a țării."

Andreea Ion

Group HR Director | HR Department Druckfarben Group

"Salarii și beneficii se găsesc peste tot, însă dacă dai de un lider care nu te respectă, care te tratează ca pe un sclav pe plantație, care nu își dorește să se dezvolte și vede doar cifra, care nu îți explică de ce obiectivul companiei este și obiectivul tău, oamenii vor pleca."

Ivan Domuschiev

Managing Partner Yourway Advisors

"Cat de mult contează diploma de studii în străinătate? Este relevantă atunci când este vorba despre un domeniu care necesită o specializare mare. Diploma ajută, dar contează mai mult experiența asociată acesteia. În România sunt universități unde se învață la un nivel mai bun decât în străinătate, iar ca exemple pot fi date Universitatea de Medicină și Universitatea de Petrol și Gaze."

Şerban Marghescu

Senior Community Manager Mindspace Romania

"55% din angajați au nevoie de flexibilitate mai mare la job, din punct de vedere al programului și al spațiului de lucru. (…) Trebuie să fie un loc de muncă unde oamenii vor sa meargă în fiecare zi. Angajatii care nu se simt inspirați de mediul unde lucrează, pleacă."

Octavian Pantiș

Partener Qualians

"Specialiștii de peste 35 de ani sunt un pic mai asezați, au o mobilitate mai mică decât la 20 de ani, dar își cunosc valoarea și nu suportă orice bullshit. De asemenea, sunt mai convingători în a se vinde, atunci când își caută un loc de muncă. Se pot integra mai ușor. Indiferent de domniu, abilitățile de comunicare sunt esențiale. Trebuie ca angajatul să știe ce să spună, să poată să își exprime o idee, să facă o prezentare, să scrie un email."

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri