Retailerul austriac de mobila Kika va investi, in urmatorii cinci ani, aproximativ 200 de milioane de euro in deschiderea a 8 magazine, care vor genera, fiecare, venituri de 10-15 milioane de euro. Compania tinteste o cota de piata de cel putin 10% si se asteapta ca in 2-3 ani sa devina lideri pe piata de profil, evaluata la aproximativ un miliard de euro.
Primul magazin Kika va fi deschis, pana la inceputul lui decembrie, in Bucuresti, urmatoarele magazine urmand a fi construite in Oradea, Timisoara si Constanta, unde compania deja a achizitionat terenuri.

Pana acum, retailerul austriac a investit peste 60 de milioane de euro, suma care va putea trece de pragul de 200 de milioane de euro in conditiile in care investitia medie pentru deschiderea unui magazin este de 18-25 de milioane de euro.

Tinta noastra este sa deschidem cel putin opt magazine in Romania in urmatorii cinci ani, fiecare insumand o investitie de 18-25 de milioane de euro. Pana in 2009, vrem sa deschidem cel putin doua magazine, incluzandu-l pe cel aflat in constructie din Bucuresti. Estimam ca piata va creste cu cel putin 10% si speram sa atingem o cota de piata de cel putin 10%, in conditiile in care piata de profil are un potential gigantic de crestere”, a declarat directorul executiv al companiei, Paul Koch (foto).

Magazinul Kika din Bucuresti are o suprafata de 27.000 de metri patrati si este amplasat in zona comerciala West Park din Militari. Kika doreste sa mai deschida inca alte doua magazine in Capitala, zonele vizate fiind cele din sud si est.

Retailerul austriac va pune in vanzare o oferta generalista de mobila, incluzand toate segmentele de calitate, de la cel de tip cash&carry sau discount pana la cel de lux. Astfel, Kika va concura nu numai cu retailerul suedez IKEA (axat pe segmentul do-it-yourself), ci si cu Mobexpert, pe segmentul mediul al preturilor, iar pe cel de lux, cu ClassMob, compania controlata de Camelia Sucu.

Posibila colaborare cu Mobexpert

Kika colaboreaza deja cu producatori interni de mobila precum Ada sau MCA (tapiterii), insa majoritatea articolelor de mobilier care vor fi comercializate vor proveni din productia externa intrucat producatorii romani sunt mai prezenti pe segmentul mobilei de tip do-it-yourself, decat pe cea de inalta calitate, potrivit aprecierilor lui Koch.

In acest sens, compania se afla in negocieri cu grupul Mobexpert, cel mai puternic jucator pe piata de profil, in vederea unei colaborari privind productia de mobila. Valoarea totala a productiei interne de mobila a crescut, anul trecut, cu 8%, pana la circa 1,7 miliarde de euro, potrivit datelor emise de Asociatia Producatorilor de Mobila din Romania.

“Am discutat cu cei de la Mobexpert in vederea unei colaborari. Intr-un final, am decis sa intram pe piata romaneasca fara iei, insa suntem in negocieri in continuare. Suntem mai mult interesati de magazine. Este posibil ca grupul Mobexpert sa produca pentru noi diferite linii exclusiviste”, a explicat Koch.

Cu toate acestea, seful Mobexpert, Dan Sucu, crede ca magazinele generaliste de mobila nu mai reprezinta o actualitate pentru ultimele tendinte de pe piata de profil, ultimele tendinte axandu-se pe specializarea magazinelor de mobila.

“Kika este un generalist 100%. Eu cred ca timpul generalistul a trecut, insa austriacul si germanul nu sunt de acord cu mine. Exista o zona a ofertei Kika care intra destul de mult in competitie cu noi. Dar o zona mult mai mare intra in competitie cu zona de lux. Kika are si un alt fel de produs de tip germanic, cu mult metal si sticla, pe care clientii nostri nu prea l-au apreciat”, a declarat recent Sucu.

Daca in momentul de fata o suma de brand-uri de lux se gasesc in magazinele diversilor jucatori din zona de mobilei de lux, odata cu venirea retailerului austriac, aceste marci vor fi adunate intr-un singur loc, la Kika, sub forma unui shopping shop. Astfel, chiar daca Kika se pregateste sa atace toate nisele din domeniu, cei mai afectati vor fi retailerii de mobila de lux. In aceasta situatie, importatorii vor fi nevoiti sa concureze produsele importate.

Un exemplu concret il reprezinta brand-ul de mobila de lux Natuzzi, care in prezent este adus in Romania de ClassMob, dar care va fi importat si de Kika. Fosta divizie de lux a grupului Mobexpert a deschis anul trecut, in Bucuresti, primul magazin de prezentare a mobilierului marca Natuzzi, in urma unei investitii de aproximativ 600.000 de euro, urmand ca si in 2008 sa mai deschida alte doua magazine la Cluj-Napoca, la Constanta si la Iasi.

Principalii jucatori de pe piata mobilei din Romania au anuntat planuri de extindere agresive in 2008 si 2009. Astfel, Mobexpert investeste, anul acesta, 8 milioane de euro in deschidera hipermagazinului de la Suceava, alte inaugurari urmand a avea loc la Ploiesti, Pitesti si Bucuresti.

Pe langa aceste inaugurari, grupul va continua si investitia de la Targu Mures lansata in mai 2007 si care se ridica la 28 de milioane de euro. Tot la Targu Mures in cadrul aceluiasi proiect, va fi terminata constructia celei mai moderne platforme logistica a Grupului Mobexpert, devenind functionala in al doilea trimestru din 2008.

Retailerul suedez IKEA, care a vandut anul trecut mobila romanilor in valoare de 87 de milioane de euro, dublu fata de cat preconizase, isi va continua extinderea in Romania incepand cu 2009, cand va deschide un al doilea magazin, cel mai probabil in provincie. Principalele orase vizate pentru alegerea urmatoarei locatii a celui de-al doilea magazin IKEA sunt: Constanta, Cluj, Galati, Iasi, Brasov si Bucuresti.

Intrarea pe piata romaneasca a Kika face parte din strategia de extindere in regiunea Europei Centrale si de Est a retailerului austriac. In 2000, Kika a deschis primul sau magazin in Ungaria, in 2005 a intrat pe pietele ceha si slovaca, iar anul trecut a penetrat si piata croata.

Cu un total de 63 de magazine in Austria si in regiune, grupulul Kika/Leiner este unul dintre liderii pietei de mobila din Europa, cu o cifra de afaceri inregistrata in anul fiscal 2006-2007 de 1,2 miliarde de euro. Dezvoltarea retelei de magazine vizeaza si alte piete, precum Serbia, unde inaugurarea unui prim magazin este iminenta, potrivit datelor oficialilor companiei. De asemenea, retailerul opereaza magazine si pe alte continente, in sistem de franciza, iar Rusia reprezinta urmatoarea tinta pentru companie.
  • Kika va investi in jur de 200 de milioane de euro in deschiderea a opt magazine in Romania
  • Retailerul austriac va avea 450 de angajati
  • Kika vizeaza o cota de piata de 10% in Romania
  • Urmatoarele orase unde Kika va deschide noi magazine sunt Oradea, Timisoara si Constanta
  • Kika spera sa obtina venituri de 30-50 de milioane de euro pentru fiecare dintre magazinele sale
  • Principalii concurenti ai Kika pe piata autohtona a mobilei sunt Mobexpert, IKEA, Elvila, Neoset si ClassMob.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri