Patru dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de apa minerala autohtona au derulat in 2007 afaceri cumulate de aproximativ 143 de milioane de euro. Astfel, pe langa dublarea cifrelor de afaceri, Grupul Romaqua, Biborteni, Perla Harghitei si Rio Bucovina au inregistrat anul trecut si cresteri semnificative ale profitului, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante.
Producatorul de apa minerala si bauturi racoritoare Perla Harghitei a obtinut, in 2007, aproape o triplare a profitului net, de la 425.383 euro (1.497.350 lei) in 2006, la 1,33 milioane euro (4.435.065 lei) in 2007. De asemenea, cifra de afaceri a companiei s-a majorat cu aproximativ 5 mil. de euro, atingand anul trecut valoarea de 16, 1 milioane de euro (53.878.569 lei).

Tot la capitolul cresteri se situeaza si compania Rio Bucovina, care si-a dublat in 2007 cifra de afaceri. Astfel, societatea, care are in portofoliu marci precum Bucovina, La Vitta, Rio si Bon Ton, a avut o cifra de afaceri de 21,7 milioane de euro (724.742.235 lei) si un profit net de 2 milioane de euro (6.375.447 lei), de zece ori mai mare decat in anul 2006.

La randul sau, Grupul Romaqua, unul din cei mai importanti producatori locali de bere si apa minerala, a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 30,8 milioane de euro, fata de anul 2006. Astfel, compania a atins o valoare a cifrei de afaceri de 98,6 mil. euro (328.539.267 lei).
In schimb, profitul Romaqua a scazut in 2007 la 4,9 milioane de euro (17.229.706 lei), fata de 7,3 mil. euro (24.451.240 lei), in 2006.

Compania detine in portofoliu apele minerale Borsec, Aquatique si Stanceni, bauturile racoritoare carbonatate Giusto, Brifcor, Quick Cola, bauturile necarbogazoase Giusto Natura si Giusto Natura Plus, respectiv Berea Albacher si cafeaua Metropolitan.

De asemenea, Biborteni a incheiat anul 2007 pe “plus”, reusind sa-si reduca pierderile de 188.100 euro inregistrate in 2006. Compania a obtinut anul trecut un profit de 247.000 de euro (821.872 lei), respectiv o cifra de afaceri de aproximativ 6,6 mil. euro (21.772.737 lei), in crestere cu 1,8 mil. euro fata de 2006.

Oferta Biborteni include apa minerala Valea Brazilor, Biborteni Forte, Biborteni Echilibrata, Biborteni Lejera si Limo (apa minerala partial decarbogazificata).

Consum scazut de apa minerala in randul publicului roman

Romanii consuma de doua ori si jumatate mai putina apa minerala fata de media europeana, desi Romania este a treia tara, dupa Franta si Italia, ca potential de exploatare a resurselor. Totodata, 75% din apa minerala consumata la nivel local este carbogazoasa, in timp ce in celelalte state memebre UE 75% din apa minerala consumata este reprezentata de apa plata, potrivit datelor Societatii Nationale a Apelor Minerale (SNAM).

Evolutia jucatorilor pe segmentul de apa in sistem watercooler

Preluata anul trecut de fondul de investitii Innova Capital, compania La Fantana este prezenta pe piata autohtona de apa in sistem watercooler din anul 2000. Societatea a reusit anul trecut sa-si majoreze cifra de afaceri cu 4,4 mil. de euro, atingand valoarea de 16,5 mil de euro (55.078.459 lei).

Cu toate acestea, societatea a obtinut un profit considerabil mai mic fata de 2006. Astfel, daca in 2006, La Fantana avea un profit net al exercitiului de aproximativ 1,3 mil. de euro (4.767.002 lei), in 2007 societatea a atins un nivel al profitabilitatii de numai 23.667 euro (78.814 lei).

Cumpana este cel de-al doilea challenger important pe piata de apa in sistem watercooler, atingand in 2007 o cifra de afaceri de 7,5 milioane de euro (25.008.593 lei) si un profit de 143.589 euro (478.154 lei).

Cumpana a achizitionat, anul trecut, de la Grupul RTC, compania Aqua Regis, tranzactie evaluata la peste un milion de euro. La momentul respectiv, Aqua Regis avea in portofoliu 800 clienti si deservea peste 3.000 de coolere.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri