Directiva europeana de plati PSD2 va permite furnizorilor externi de servicii financiare sa se conecteze la sistemele bancare, astfel ca platile online si piata serviciilor de informatii cu privire la conturi se va deschide pentru noii actori ai industriei financiare. Omer Tetik a precizat ca, in procesul de implementare a directivei PSD2, Banca Transilvania nu va dezvolta o strategie defensiva in cea ce priveste startup-urile fintech, fiind deschisa parteneriatelor.

"Noi deja am inceput colaborarea cu anumite fintechuri si ne gandim sa deschidem un fel de <<BT Store>> al bancii pentru acestea. In loc sa avem o strategie defensiva, vrem sa oferim, prin ecosistemul BT, orice serviciu anex de calitate, care ofera convenienta, confort si transparenta clientilor nostri", a declarat Omer Tetik, director general al Bancii Transilvania.

De asemenea, reprezentantul Bancii Transilvania a precizat ca selectarea partenerilor va fi una atenta, urmarindu-se in special gradul de securitate a datelor personale pe care acestia il ofera clientilor.

Una dintre primele interactiuni ale Bancii Transilvania cu industria fintech a fost facuta la finalul lunii octombrie a anului trecut, cand BT Investment a devenit actionar al companiei Timesafe, dezvoltatorul aplicatiei Pago, destinanta gestionarii si platii facturilor de utilitati, incarcarii electronice a cartelelor preplatite si plata rovinietelor.

Peste 60% din tranzactiile BT sunt realizate cu cardul la comercianti

Cu ocazia lansarii aplicatiei BT Pay, de tip wallet, pentru cumparaturi si transfer de bani cu telefonul, oficialii bancii au facut si o serie de precizari in ceea ce priveste comportamentul de plata al clientilor BT:

Val de plecari din PSD....
Citeste si: Val de plecari din PSD. Partidul, la un pas sa ramana fara majoritate
  • peste 70% din clientii BT realizeaza plati cu cardul la comercianti.
  • din valoarea totala a tranzactiilor inregistrate de catre clientii BT, aproximativ 30% sunt realizate la comercianti.
  • din numarul total de tranzactii, peste 60% sunt realizate la comerciant, inregistrand in 2017 o crestere cu 40% mai mare fata de anul anterior.
  • crestere cu 350% a platilor contactless in decembrie 2017, fata de aceeasi luna a anului anterior