Companiile de asigurari de viata au elaborat un set de propuneri privind informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari de viata trebuie sa le furnizeze clientilor, pe care l-au inaintat Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). Organismul de supraveghere si control al pietei de asigurari a inclus aceste propuneri in Ordinul nr.11/2010, recent aprobat si publicat.
Parteneriatul dintre Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR) si Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) vine in consditiile in care asigurarile de viata reprezinta un segment important, ale carui beneficii si caracteristici sunt inca insuficient cunoscute de publicul consumator de produse de asigurare, se arata in comunicatul UNSAR-CSA.

Dezvoltarea pietei asigurarilor de viata, care include demersuri de educare financiara, obtinerea deductibilitatii in acest segment si transparenta in asigurari de viata, este sustinuta de UNSAR si CSA. Unul dintre aceste demersuri s-a concretizat prin aparitia Ordinului Nr.11/2010, care reglementeaza noi standarde de transparenta in procesul de vanzare a produselor de asigurari de viata.

Companiile de asigurari de viata din cadrul Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR) au elaborat un set de propuneri privind informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari de viata trebuie sa le furnizeze clientilor, pe care l-au inaintat Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). Organismul de supraveghere si control al pietei de asigurari a inclus aceste propuneri in Ordinul nr.11/2010, recent aprobat si publicat.

Noul ordin include reglementari care reprezinta practic oficializarea unor actiuni pe care o parte importanta a asiguratorilor le realizeaza deja, insa in mod diferit, nestandardizat, si are ca scop uniformizarea acestora la nivelul intregii piete.

„Transparenta in procesul de vanzare si impunerea in piata de asigurari a unor standarde de vanzare a produselor de asigurare sunt elemente cheie pentru dezvoltarea acestei piete. UNSAR si-a asumat, alaturi de CSA, un rol proactiv in asigurarea unei experiente pozitive in achizitionarea unei asigurari de viata pentru clientii acestui segment. Pe termen lung, efectul este de crestere a standardului minim de servicii oferite in procesul de vanzare, dar si ulterior in relatia cu asiguratorul”, a declarat Cornelia Aurelia Coman (foto), vicepresedinte UNSAR si responsabil al sectiunii de asigurari de viata din cadrul UNSAR.

Increderea clientilor in produsele de asigurare poate fi consolidata doar prin bune practici de vanzare si o transparenta sporita. Acestea sunt ingredientele cheie pentru o crestere sustenabila a pietei de asigurari. Sperãm ca acest Ordin emis recent de CSA sa impulsioneze cresterea segmentului de asigurari de viata si a gradului de intelegere a acestor produse complexe. Doar continuand demersurile pentru o transparenta sporita si pentru un nivel optim de pregatire a celor implicati in procesul de vanzare vom putea impulsiona dezvoltarea economisirii pe termen lung prin intermediul asigurarilor de viata”, sustine si presedintele CSA, Angela Toncescu.

Concret, pentru a atinge obiectivele principale de vanzare in functie de nevoi si cresterea increderii clientilor, propunerile UNSAR de completare a Ordinului 23/2009, materializate in reglementarile cuprinse Ordinul CSA nr. 11/2010, au vizat:

• obligativitatea realizarii unei analize a nevoilor financiare ale clientilor pe baza unui formular dedicat, inainte de propunerea solutiei financiare pentru client;
• realizarea profilului de risc al clientului prin completarea unui chestionar de risc, pe baza caruia sa se faca recomandarea unui tip de contract de asigurare si a unui fond de investitii potrivite profilului de risc rezultat, pentru a asumarea unui risc mai mare decat toleranta clientului;
• oferirea prospectului fondului in care vor fi investite primele de asigurare in momentul prezentarii unui fond de investitii asociat unei polite de asigurare de tip unit-linked sau index-linked, un demers extrem de important in alinierea la standardele minime existente in celelalte domenii similare, cum este cel al pensiilor;
• includerea unui minim de informatii in cadrul proiectiei prezentate clientului (evolutia detaliata a contractului) - detaliile despre persoana asigurata si polita de asigurare, evolutia sumei asigurate, primelor platite, valorii contului, valorii de rascumprare si a sumei asigurate reduse etc, precum si, in plus in afara de scenariul cu randament 0% (valoarea unitatilor constanta), prezentarea simultana a scenariilor pesimist si optimist de performanta a randamentelor fondurilor de investitii.

Asiguratorii au obligatia intocmirii documentelor si furnizarii informatiilor mentionate in noul ordin in termen de un an de la data publicarii acestuia in Monitorul Oficial al Romaniei.

Prevederile integrale ale Ordinului nr. 11/2010 pot fi gasite aici.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri