WeChat, cea mai mare aplicație de mesagerie din China și una dintre cele mai populare soluții de plată, deținută de gigantul Tencent, va introduce yuan-ul digital ca modalitate de plată.

Autoritățile chineze lucrează la dezvoltarea yuan-ului digital încă din 2014, fiind foarte aproape de lansarea monedei virtuale la nivel național. Mutarea prin care Wechat, aplicația de mesagerie care funcționează și ca un portofel digital, va permite plata cu yuani digitali este una importantă în ceea ce privește popularizarea activului digital, având în vedere că platforma are peste un miliard de utilizatori.

WeChat nu este o aplicație populară în afara Chinei, însă în țara asiatică este văzută ca o super platformă prin care poți trimite mesaje, face plăți, comanda mâncare sau apela la servicii de ride-sharing. Principalul competitor este Alipay, dezvoltată de grupul Alibaba, platformă care testează de asemenea plățile cu yuani digitali.

Așa cum era de așteptat, yuan-ul digital este o monedă virtuală controlată de către stat prin intermediul băncii centrale, Banca Poporului din China.

Dincolo de lansarea în cadrul WeChat, guvernul chinez a lansat deja posibilitatea de a deține yuani digitali prin intermediul unor programe pilot, în mai multe regiuni din țară, derulate cu ajutorul unei aplicații proprii.

China, alături de țări precum Egipt, Tunisia, Bangladesh sau Qatar, fac parte din națiunile care au luat măsuri extrem de dure împotriva criptomonedelor precum bitcoin sau ethereum, active digitale ce nu funcționează prin intermediul unui blockchain privat, controlat de o entitate așa cum se întâmplă în cazul yuan-ului digital, ci tranzacțiile sunt verificate și realizate cu ajutorul unor modalități de calcul alimentate de infrastructura hardware deținută de către utilizatorii ecosistemul respectiv.

Sursa foto: Gil Corzo / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri