Industria globală de fashion a dus la contaminarea apelor din Africa, unele dintre acestea căpătând o culoare albastră, iar altele devenind alcaline, ca înălbitorul, potrivit unui raport al Water Witness International’s (WWI).

Raportul arată poluarea râurilor din Lesotho, din sudul Africii, și din Tanzania, riscul de contaminare crescând, având în vedere forța de muncă ieftină din regiune, dar taxele scăzute.

Brandurile globale ar putea fi forțate la mai bune practici de muncă, însă până acum, potrivit raportului, acestea nu au luat măsuri pentru protejarea mediului, nici măcar pentru tratarea adecvată a personalului, scrie The Independent.

În Lesotho, spre exemplu, râurile au fost poluate cu vopsea albastră de la materialul blugilor. Probele prelevate din râul Msimbazi din Dar es Salaam, Tanzania, au arătat un pH de 12 - același cu al unui înălbitor, râul aflându-se în apropierea unei fabrici de textile. În plus, comunitățile locale folosesc Msimbazi pentru spălare, irigare și multe altele.

Raportul realizat a făcut o listă a 50 de branduri care se folosesc de forța de muncă africană, însă nu a făcut legături exacte cu privire la nivelul de contaminare dat de acestea.

Zara a refuzat să comenteze, iar ASOS și H&M au confirmat că hainele vândute sunt realizate în Africa, dar că vor lua măsuri de creștere a sustenabilității.

Sursa Foto: Water Witness International’s (WWI)/ Raport

Dr. Katrina Charles, expert în securitatea și calitatea apelor, de la Universitatea Oxford, a comentat că brandurile de fashion pot și fac articole vestimentare sustenabile. În plus, brandurile au venit în autorul comunităților locale, oferindu-le locuri de muncă. Însă toate acestea nu pot compensa poluarea masivă și condițiile precare de muncă.

Sursa Video: Youtube/ Water Witness

De asemenea, și activista de mediu Greta Thunberg a acuzat industria modei că poartă o vină „uriaşă” pentru poluarea planetei şi schimbările climatice din prezent. Într-un interviu acordat publicaţiei Vogue Scandinavia, activista în vârstă de 18 ani a declarat că brandurile de modă trebuie să-şi asume răspunderea pentru impactul pe care produsele lor îl au asupra mediului încojurător.

Într-o postare publicată pe Twitter, Greta a acuzat mai multe companii din industria modei de „falsificarea” (greenwash) campaniilor publicitare care promovează articole vestimentare despre care se spune că ar fi realizate din materiale textile sustenabile (cu impact redus asupra mediului).

Postarea a fost ilustrată cu poza de pe coperta revistei Vogue, în care Greta Thunberg apare îmbrăcată într-un trench-coat cu câteva numere mai mari, în timp ce mângâie un cal pe o pajişte.

Sursa foto: Captură FOTO/ Raport Water Witness International

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri