Venetia si-a pus masca de carnaval in perioada de dinaintea Postului Pastelui. Petrecerea se tine in fiecare an, iar strazile, canalele si pietele orasului se vor transforma si in 2011 in scena de sarbatoare. Pregatiti-va de acum palaria tuguiata si masca pentru urmatorul carnaval!
In 2010, editia cu numarul 30 a Carnavalului de la Venetia se desfasoara intre 6 si 16 februarie. Centrul carnavalului se afla in Piata San Marco, insa pe toata durata celor doua saptamani au loc evenimente in tot orasul.

De cum aterizezi pe Aeroportul Marco Polo din Venetia, observi o agitatie care anunta atmosfera centrului orasului, Piata San Marco. Cei mai multi turisti provin din tarile asiatice, dar intalnesti calatori din Europa, cu preponderenta din Franta si Rusia.

Romanii prefera totusi vara pentru a vizita unul dintre cele mai romantice orase din lume. “In perioada iernii transportam circa 2000 de pasageri pe luna in relatia cu Venetia. Cea mai buna perioada este vara, cand ajungem si la 3000 de persoane lunar”, spune Paula Ardelean, vicepresedinte de vanzari al companiei Carpatair, care opereaza zboruri zilnice pe ruta Bucuresti-Venetia, cu escala la Timisoara.

Acomodat cu aerul venetian, te pregatesti sa iei un taxi pe apa pentru a ajunge in miezul agitatiei de la carnaval. In 2010, pretul unei curse dus cu taxiul pe apa costa 13 euro, in timp ce un drum dus-intors ajunge la 25 de euro.

Dupa o calatorie pe apa de 15-20 de minute, timp in care poti admira cladirile vechi de sute de ani, ajungi in forfota din centrul orasului. “Anii trecuti erau mult mai multi turisti, insa acum din cauza crizei s-au imputinat”, ne spune Rafael, unul dintre cei 200 de ghizi ai Venetiei.

Pretul unui tur al Venetiei cu Rafael incepe de la 113 euro si poate ajunge pana la 230 de euro. “In perioada Carnavalului am si cate 2-3 grupuri de turisti pe zi”, spune ghidul venetian intr-o engleza impecabila. Turul orasului vechi dureaza cam o ora si jumatate si cuprinde neaparat Palatul Ducal si Biserica San Marco, construita in 1063.

Dupa ce au facut cunostinta cu o mica parte din istoria orasului cu circa 60.000 de locuitori, turistii pot alege dintr-o varietate de activitati cum ar fi vizionarea paradei, o plimbare printre magazinele colorate pline de masti si suveniruri sau o cafea pur italiana in zecile de cafenele si restaurante.

Cel mai asteptat moment al festivalului este traditionalul zbor al ingerului, care a avut loc duminica, 14 februarie. Ingerul editiei din acest an, modelul Bianca Brandolini D'Adda, a zburat din turnul clopotnitei San Marco pe deasupra multimii, aterizand in gradina amenajata in piata.

In plus, in perioada 13-15 februarie turistii pot merge la serile de tango de aici, iar in fiecare seara, localurile si hoteluri organizeaza baluri private. Costul unui bilet porneste de la 200 de euro.

Istoria carnavalului venetian incepe in 1162, iar primul document scris care il atesta dateaza din 1268, cand este mentionata folosirea mastilor, a costumelor de parada si de bal confectionate manual.

Venetia nu este singurul oras european care imbraca haine de sarbatoare in februarie. Alte cinci orase europene gazduiesc, in aceasta luna, carnavaluri: Munchen (Germania) -7-16 februarie, Viareggio (Italia) 7-17 februarie, Koln (Germania) -11-17 februarie, Patras (Grecia) - 15-20 februarie si Nisa (Franta) - 12-28 februarie.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri