Q&A: Ce aduce toamna in online-ul romanesc
Cu un peisaj promitator in prima jumatate a acestui an, reprezentantii mediului online din Romania privesc acum catre lunile care au mai ramas pana la finalul lui 2010 si afirma la unison ca va fi o perioada efervestecenta, dar interesanta, in timpul careia in mod sigur nu vor avea timp sa se plictiseasca.
- 1. Cum au aratat primele sase luni in piata de publicitate online din Romania?
- 2. Care au fost tendintele primelor 6 luni in online-ul romanesc in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut?
- 3. La ce ne putem astepta din toamna?
- 4. Cum estimati ca vor evolua bugetele pe zona de publicitate online in toamna?
- 5. Din zona caror companii va veni cea mai intensa comunicare online?
- 6. Pe ce fel de proiecte vor miza clientii in aceasta toamna?
- 7. Cum va impacta majorarea TVA entuziasmul publicitarilor? Sa ne asteptam la o reducere a apetitului pentru promovare online din toamna?
- 8. Cum va arata peisajul online in al doilea semestru al anului? Care vor fi principalele provocari?
3 3. La ce ne putem astepta din toamna?
Cristian Costache
head of digital, Aegis Media
Parerea mea este ca a doua jumatate a anului va fi cel putin la fel de interesanta ca prima. In toamna se contureaza deja cateva campanii mari.
Laurentiu Pop
deputy managing director, Httpool Romania
Ca si pana acum vom vedea advertiseri care vor dori sa se afirme pe online cladind caramida cu caramida baza de la care vor creste spectaculos in urmatorii 2-3 ani, advertiseri care vor dori sa foloseasca mediul cu cele mai mici pierderi si cele mai rapide si usor masurabile rezultate si acei advertiseri care se vor vedea nevoiti sa se dea inapoi cativa pasi si sa astepte.
Calin Rotarus
managing director, ARBOinteractive
Ma astept la vesti interesante din zona achizitiilor si consolidarilor.
Laurentiu Dumitrescu
managing partner, Digital Star
Nu cred ca pana la finalul anului vom avea parte de schimbari dramatice in acest mediu, astfel ca va continua trendul de la inceputul anului: vom vedea mai multa eficienta si optimizare a bugetelor online si va creste atentia acordata retelelor sociale.
Mihai Seceleanu
managing director, Internetcorp
Depinde foarte mult de scaderea consumului in Romania si de impactul cresterii TVA-ului in acest sens.
Irina Morosanu
business affairs manager, F5
E greu de spus cum va arata toamna. Sunt clienti care sunt optimisti si nu au anuntat scaderi de bugere, altii care sunt mai consevatori (depinde foarte mult si de business-ul in care activeaza). La modul general, ma astept ca piata sa fie undeva la nivelul anului trecut, in cel mai bun caz sa avem o usoara crestere de 5 pana la maximum 10 procente fata de 2009.