În vremuri de criză, când au loc fluctuații economice, comportamentul consumatorilor se schimbă radical, iar strategia ta de business nu se potrivește cu noua realitate economică, trebuie să te reorientezi către instrumente și tehnici care se pot dovedi folositoare pentru a-ți menține businessul.

Pe timp de criză și nu numai, marketingul prin conținut poate fi un astfel de instrument, o opțiune mai ieftină și mai avantajoasă de a fi cât mai aproape de clienții tăi, dar și de a atrage alții noi.

“Content marketingul te ajută în primul rând să câștigi încrederea clienților și să te poziționezi ca un expert în nișa ta. În mod particular, în perioada pe care o traversăm, te poate ajuta să rămâi aproape de clienții actuali și viitori și să îi sprijini cu informații utile aici și acum. Acei cumpărători care sunt într-o poziție să cumpere în această perioadă produsul sau serviciul tău sunt mai înclinați să cumpere de la o companie care i-a ajutat în mod real și care știe “despre ce vorbește”. Iar acei potențiali clienți care întâmpină dificultăți în perioada acesta și nu pot cumpăra acum de la tine, sunt mai predispuși în a te recomanda sau a cumpăra în viitor”, spune Elena Iordache-Stoica, digital marketing specialist în cadrul STOICA, o agenție de digital ce lucrează cu clienți din industria de software și health pe zona de content marketing.

Vezi și: Influența virusului Covid asupra publicațiilor de content marketing cu o diviziune pe industrii - analiza bugetelor

Marketingul prin conțintul pe înțelesul tuturor

Majoritatea businessurilor apelează la content marketing, în mare pentru că este o opțiune facilă de promovare, dar și pentru că nu necesită resurse mari. Acestea diferă în funcție de industrie, dimensiunea și obiectivele companiei, însă potrivit Elenei Iordache, afacerile alocă bugete pornind de 500- 1.000 de euro pe lună pentru acest tool de promovare.

Dar ce este mai exact marketingul prin conținut? “Este despre a-ți face afacerea să fie descoperită exact în momentul potrivit, despre a-ți atrage potențialii clienți cu ajutorul conținutului relevant și de calitate și despre a crea o relație cu aceștia, înainte de a le face o vânzare. Prin comparație, tacticile tradiționale sunt bazate mai degrabă pe găsirea proactivă a publicului țintă și “bombardarea” acestuia cu mesaje nesolicitate”, explică Elena Iordache.

Diferența majoră dintre marketingul prin conținut, cu toate instrumentele lui, și alte opțiuni de promovare, este punerea clientului în centru și concentrarea efortului pe a-l ajuta, versus a promova serviciile sau produsele companiei.

Prin content marketing îți propui să răspunzi la întrebările cumpărătorului, în loc să îl bombardezi cu mesaje nesolicitate și de multe ori irelevante. Este diferența de abordare dintre a crea un material cu ce opțiuni de economisire sunt disponibile pe piață și a explica cum funcționează fiecare versus a promova mesajul “avem cea mai tare opțiune de economisire”.

Conținutul poate lua o varietate de forme, de la articole informative, infografice, webinarii, studii de caz, comparator de prețuri și beneficii, demo-uri de produs. Singurul numitor comun este sprijinirea clientului și oferirea de răspunsuri la întrebările pe care acesta le are în fiecare etapă a procesului de cumpărare.

Marketingul prin conținut te poate ajuta să crești numărul de clienți, să reduci costul de achiziție per client și să reduci durata ciclului de vânzare. Atunci când creezi conținut de calitate și cu adevărat util, câștigi teren în mintea celor care au o problemă pe care produsul sau serviciul tău o rezolvă.

Citește și: Cum a schimbat pandemia modul nostru de a cheltui banii: 5 tipuri de comportament

Cine se poate folosi de content marketing

În era în care oamenii parcurg peste 70% din procesul de cumpărare informându-se singuri, conform Google, este clar că ceea ce cumpărătorii își doresc este să găsească ușor informațiile necesare și să controleze procesul de achiziție. Indiferent de produsul pe care îl cumpără.

“În acest context, considerăm că toate industriile pot beneficia de pe urma creării de conținut educațional de calitate. În mod particular, companiile care vând produse sau servicii B2B, cu o valoare ridicată, unde procesul de luare al deciziilor este unul lung, unde decizia este luată de mai mulți oameni, au nevoie să investească în a crea conținut și să ajungă în fața clienților ideali în acest mod. Câteva exemple punctuale de industrii ar fi industria de produse și servicii software, servicii financiare, manufacturing, servicii B2C cu valoare mare (spre exemplu remodelare corporală)”, explică Elena Iordache.

Marketingul prin conținut pornește de la a înțelege cine sunt clienții ideali pentru afacerea ta, ce nevoi încearcă să rezolve (pe care serviciul sau produsul tău le poate servi), ce frici sau rețineri au când cumpăra produse/servicii similare, ce întrebări pun în procesul de cumpărare. Și a crea conținut în jurul temelor identificate și a atrage clienții potențiali prin acest conținut.

“De exemplu, un magazin online de pantofi nu are probabil nevoie să creeze un eBook despre diferitele modele de pantofi sport. În schimb, ar putea crea un articol pe blog cu imagini de produs în care să explice ce tip de încălțăminte sport e adecvată pentru diferite activități sportive. Conținutul video de tip explicativ este foarte popular și poate ajuta să arăți publicului tău cum să folosească un produs (ex un multicooker), cum să îl întrețină, trucuri de utilizare etc. Pe scurt, conținut cât mai vizual, explicativ și ușor digerabil”, explică Elena Iordache.

Cum te poate ajută marketingul prin conținut în vreme de criză

În perioade de crize, precum pandemia de Covid-19 prin care trecem, marketingul prin conținut te pot ajuta să rămâi aproape de clienții actuali prin faptul că le oferi informații utile în timp real. Desigur, oferirea de informații de interes îți poate atrage și clienți noi sau măcar îți poate deschide oportunități către un segment de potențiali clienți.

Ce recomandări are Digital Marketing Strategistul STOICA pentru proprietarii afacerilor afectate de pandemia de coronavirus?

“Încercați să identificați foarte clar cine sunt clienții pe care îi doriți, ce nevoi au și în mod îi ajută produsele voastre. În egală măsură, credem că este important ca afacerile să înțeleagă cine sunt acei clienți cu care nu este sustenabil să lucreze, încât să își poată concentra eforturile doar pe cei din prima categorie. Concentrându-vă atenția pe o audiență mai restrânsă, dar bine definită, vă poate ajuta să eficientizați bugetele de promovare.

Propuneți-vă să ajutați întâi: este o perioadă dificilă, iar în România pare că greul de fapt abia acum începe. Mulți oameni se confruntă cu anxietate, au grijă de cineva bolnav sau lucrează de acasă în timp ce stau cu cei mici. Așa că primul obiectiv este de a da un ajutor real, punctual, conținut smart și ușor de digerat. Încercați să fiți consultativi și să oferiți soluții și răspunsuri prin conținut. Mesajele directe de vânzare, agresive este posibil să irite într-o perioadă încărcată emoțional”, încheie Elena Iordache-Stoica.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri