Actualul CEO, Philippe Varin, se va concentra in urmatoarea perioada pe negocierile cu partenerii, a precizat grupul francez, scrie Mediafax.

Peugeot a propus o majorare de capital de 3 miliarde euro, in urma careia statul francez si partenerul din China al companiei, Dongfeng Motor, ar urma sa preia cate 20% din actiuni, au declarat in luna octombrie surse apropiate situatiei.

Dongfeng vrea insa o participatie mai redusa, de aproximativ 10%, deoarece prefera sa se concentreze pe extinderea parteneriatului cu Peugeot pe piata chineza, unde cele doua companii produc automobile in joint-venture, au afirmat ulterior alte surse apropiate discutiilor.

Peugeot incearca sa-si reduca dependenta de piata auto europeana, aflata aproape de minimul ultimilor 20 de ani in urma crizei financiare si recesiunii.

In prezent, mai mult de jumatate din vanzarile grupului francez sunt generate in Europa, iar parteneriatul cu Dongfeng este considerat cea mai buna optiune pentru extinderea in afara cotinentului. Singura alternativa probabila ar fi un bailout de la guvernul francez.

Citeste si:

"Aparent, chinezii sunt ultima barca de salvare pentru Peugeot. Intr-un fel, PSA are noroc ca a atras interesul unei companii chineze, deoarece sunt probleme uriase", comenteaza pentru Bloomberg un analist de la Center for Automotive Industry Research.

Peugeot anticipeaza ca va utiliza in acest an 1,5 miliarde euro din rezervele de lichiditati, iar divizia auto a grupului a inregistrat in prima jumatate a anului o pierdere operationala de 510 milioane euro.

Recrutarea lui Tavares, numarul 2 in alianta Renault-Nissan inainte de a demisiona la finele lunii august, ar putea face parte din strategia de negociere cu Dongfeng. Fostul executiv Renault are experienta in ceea ce priveste relatiile de parteneriat Europa-Asia in industria auto si ar putea oferi partii chineze siguranta ca parteneriatul va rezista dincolo de incheierea mandatului lui Varin, care a anuntat ca se va retrage anul viitor.

Peugeot a inregistrat in octombrie in Europa o scadere de 10% a vanzarilor, cel mai abrupt declin dintre marii producatori auto prezenti pe continent. Cota de piata a grupului francez in UE a coborat in ultimele 12 luni de la 11,8% la 11%.

Tavares are de asemenea experienta in ceea ce priveste restructurarea operatiunilor aflate in dificultate. El a reusit in 2009-2010 o relansare a diviziei nord-americane a Nissan, care a inregistrat in acel an fiscal un profit de 209 miliarde yeni (2 miliarde de dolari), fata de o pierdere de 46,7 miliarde yeni in anul anterior.