Dupa o vizita pe platforma de la Mioveni, in departamentele Caroserie si Montaj, observam ca fabrica romaneasca arata in 2014 mai bine decat in trecut, fiind modernizata integral. Totul este mai bine pus la punct, este mai curat, mai putin zgomot si angajatii parca mai relaxati. Concluzia este ca Dacia a ajuns la maturitate.

Anuntul pe care l-a facut noul sef al Dacia si Renault Romania, venit la conducerea in urma cu 4 luni, Nicolas Maure, faptul ca anul acesta pentru prima oara productia va scadea, de la nivelul record atins in 2013 de 343.000 de unitati, la 310.000 – 320.000 de unitati ne spune ca activitatea la Mioveni nu mai are unde sa creasca, este la nivelul optim. "Productia va scadea anul acesta la Pitesti intrucat uzina din Tanger a demarat a doua linie de asamblare, iar o parte din masinile Sandero se vor monta in Maroc. Incercam sa mentinem trei schimburi de lucru la Mioveni", a declarat francezul la evenimentul de implinire a 15 ani de la preluarea Renault.

Schimbare de CEO la Dacia: cine ii ia locul lui Jerome Olive

Schimbare de CEO la Dacia: cine ii ia locul lui Jerome Olive

De la intrarea sa in grupul Renault, in 1999, Dacia a devenit un actor major al economiei romanesti. In prezent este prima companie exportatoare a Romaniei si compania cu cea mai mare cifra de afaceri din tara, 4,48 miliarde de euro.

In 2014, Renault Romania aniverseaza 10 ani de la lansarea Logan si peste 2,7 milioane de vehicule vandute in Europa si in bazinul mediteranean.

Citeste si:

Renault are in Romania trei locatii principale: inginerie si design la Bucuresti, centrul tehnic de la Titu, cea mai mare uzina a grupului din lume la Mioveni.

Numarul de furnizori in Romania este de 1.500 pentru partea de piese si servicii, astfel ca 130.000 de locuri de munca sunt generate in industria auto. Reteaua de dealeri are 3.600 de angajati, impartiti in 80 de puncte de vanzare Dacia, 47 Renault si 23 Nissan.

Platforma industriala Dacia Mioveni (capacitate de productie)

  • Uzina Vehicule: 350.000 de masini pe an, 1.390 vehicule/zi, 65 pe ora,
  • Uzina Mecanica si Sasiuri: 930.000 de motoare pe an, 1,4 milioane cutii de viteza/an, 1,7 milioane de sasiuri/an,
  • ILN (International Logistic Network): export de doua milioane de metri cubi de piese anul trecut

Anul 2013 in cifre

  • productie: 342.620 vehicule
  • Duster cu nr. 500.000
  • 93% din productia de vehicule a fost exportata
  • 308.000 motoare (benzina 1,4 si 1,6 litri MPI si TCe 90)
  • 516.000 cutii de viteze
  • 1.000.000 de sasiuri
  • 16.700 tone de piese de aluminiu
  • peste 1,9 milion de m3 de piese au fost importate si expediate in 2013