GM, care se lupta pentru a reveni pe profitabilitate in Europa, vrea sa acopere segmentul de entry-level dominat de brandul Dacia, care a speculat cererea puternica a europenilor loviti de austeritate pentru a deveni producatorul cu cea mai rapida crestere de pe continent, noteaza FT.

Planurile Opel: cum vrea producatorul auto german sa ajunga pe locul doi in Europa

Planurile Opel: cum vrea producatorul auto german sa ajunga pe...

"Dacia este o mare realizare. GM nu este nicidecum Dacia, dar acest intreg segment low-cost si entry level este foarte interesant. Ei trebuie admirati. Este cert ca ne uitam la acest segment", a spus Karl-Thomas Neumann, director executiv Opel, divizia europeana a GM, potrivit Mediafax. Compania americana intentioneaza sa utilizeze noua linie low-cost pentru a recupera terenul pierdut dupa decizia costisitoare de anul trecut de a retrage marca Chevrolet din Europa.

Credem ca este fezabil pentru Opel sa vina cu un produs entry-level

"Am avut Chevrolet, care arata ca o masina ieftina, dar nu a fost. Credem ca este fezabil pentru Opel sa vina cu un produs entry-level, mai ales acum, cand Chevrolet a fost retras de pe aceasta piata", a continuat Neumann intr-un interviu acordat Financial Times. Publicatia noteaza ca Dacia, detinuta de Renault, a devenit cel mai valoros activ din Europa al producatorului francez. Ca si in cazul altor producatori low-cost, abordarea "fara-fite" a rezonat cu sentimentele clientilor afectati de rata inalta a somajului, cresterea economica inceata si reducerile cheltuielilor publice.

Potrivit FT, vanzarile modelelor hatchback de 6.000 de lire si a SUV-urilor de 9.500 de lire, care ofera putine optiuni si dotari minimale pentru a mentine costul redus, au crescut in ultimii doi ani cu 61%, in ciuda faptului ca piata europeana a scazut. GM se gandeste sa lanseze un SUV de dimensiuni mici si un model mai mic decat Opel Astra intr-o plaja de pret similara celei practicate de Dacia, a mai spus Neumann.

Citeste si:

Rivalii directi ai Opel, cum ar fi Fiat, PSA Peugeot Citroën si Ford, au suferit cu totii in ultimii sase ani in Europa, clientii orientandu-se catre variante mai ieftine, cum este Dacia sau brandurile sud-coreene Hyundai si Kia sau catre modele mai mici si mai ieftine de la producatorii premium, Mercedes-Benz, BMW si Audi.

FT mai noteaza ca in 2008, brandurile comercializate de GM detineau 10,4% din piata europeana, in timp ce Dacia, Hyundai si Kia cumulau 4,9%. In prezent, cei trei producatori low-cost cumuleaza 9,1% din piata, iar GM a coborat la 7,9%.

Sursa foto: Mediafax Foto