Renault a lansat o oja care poate fi folosita si pentru corectarea zgarieturilor de pe vopseaua masinilor, intr-o incercare de a promova masina de oras Twingo, adresata femeilor.

Twingo este pentru ”soferitele active care trebuie sa circule prin oras, dar care sunt atente si la moda si look”, se arata intr-un comunicat al Renault, citat de News.ro.

Pentru sustinatorii drepturilor femeilor, strategia de marketing a Renuault este sexista, iar felul in care a fost promovata nu a ajutat.

Intr-o reclama a Renault, o femeie striga ”au” cand observa o zgarietura pe masina sa Twingo parcata intre doua vehicule. Apoi ea isi vopseste o unghie in albastru, inainte de a masca cu aceeasi pensula zgarietura de pe masina.

”Asta reduce femeile la preocuparea lor pentru frumusete si incapacitatea lor de a sofa. Acest sexism insinuant, ordinar, zilnicm puen bazele pentru ce este mai rau, pentru ca reclamele limiteaza femeile la un rol preconceput”, a afirmat sefa asociatiei feministe Chiennes de Garde, Marie-Noelle Bas.

Un purtator de cuvant al Renault a criticat perceptia ca reclama si oja scoasa la vanzare sunt sexiste.

Masinile Twingo tintesc femeile care prefera personalizarea masinilor lor, a spus purtatorul de cuvant, notand ca reclama nu arata o femeie care nu stie sa parcheze.

Oja Twingo este produsa de startup-ul de cosmetice Ink and Out, din Paris, proprietarul brandului De Blangy. Oja este disponibila incepand de luni in service-urile Renault si pe site-ul companiei, la pretul de 8,9 euro, in culorile albastru, rosu, negru si galben. Oja este la vanzare pentru o perioada scurta, a spus purtatorul de cuvant.

Directorul general al For Ink and Out Chief, Benjamin De Blanzy, a apreciat ca aceasta controversa este atat amuzanta cat si destul de legitima.

”Este amuzant pentru ca si barbatii o vor folosi”, a spus De Blanzy, adaugand ca si el a inceput sa foloseasca oja pe masina sa, acum cateva luni, pentru acoperirea zgarieturilor minore.

Controversa a aparut la mai putin de o luna dupa ce o reclama a PepsiCo a fost criticata pe retelele de socializare pentru exploatarea unor miscari intre care Black Lives Matter.

Pepsi a retras reclama de pe YouTube in mai putin de 48 de ore de la lansare si a prezentat scuze. Episodul a aratat cat de greu este pentru companii sa scape de erorile de marketing observate pe retelele de socializare.

Sursa foto: Shutterstock/ Africa Studio

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri