Producatorul auto japonez Mitsubishi Motors a anuntat ca pretul masinii electrice i-MiEV va fi de 4,6 milioane yeni (circa 33.500), sub cel al modelului concurent lansat de Fuji Heavy Industries, dar inca mult peste preturile pe care le-ar accepta japonezii, conform Les Echos.
Fuji Heavy va comercializa modelul sau electric cu 4,7 millioane yeni. Modelul i-Miev, care va fi vandut din iulie 2010, are o autonomie de 160 km, potrivit NewsIn.

Cele doua marci de autoturisme, care vor fi vandute in Japonia, sunt eligibile pentru subventiile publice acordate pentru vehicule cu emisii reduse de dioxid de carbon, care se apropie de 10.200 euro (1,4 milioane yeni) de autoturism. Totusi, preturile masinilor electrice sunt inca mult peste ceea ce-si pot permite cei mai multi japonezi. Luna trecuta, potrivit unei anchete a Reuters, pretul considerat ca ideal pentru un asemenea tip de autovehicul ar fi intre 11.000 si 14.600 de euro (1,5 si 2 milioane yeni).

Insa un numar din ce in ce mai mari de persoane apreciaza modelele hibride - care asociaza motorizarea traditionala cu cea electrica - cum este Insight, produs de Honda si vandut cu 1,89 milioane yeni, care a fost modelul cel mai cumparat de japonezi in aprilie, respectiv Prius, de la Toyota, pentru care versiunea de baza costa 2,05 milioane yeni si care a ocupat primul loc in clasamentul vanzarilor de masini din Japonia, in luna mai.

La bursa din Tokyo, o actiune a Mitsubishi Motors se vindea vineri cu 2,34% mai mult decat in ziua anterioara.

In primele trei luni din 2009, Mitsubishi Motors a raportat pierderi operationale de 16 miliarde yeni (165,4 milioane dolari), estimand in acelasi timp, in mod surprinzator, ca va incheia pe profit acest an, datorita reducerii de costuri la care s-a angajat, pentru a compensa scaderea vanzarilor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri