Cele doua marci de autoturisme, care vor fi vandute in Japonia, sunt eligibile pentru subventiile publice acordate pentru vehicule cu emisii reduse de dioxid de carbon, care se apropie de 10.200 euro (1,4 milioane yeni) de autoturism. Totusi, preturile masinilor electrice sunt inca mult peste ceea ce-si pot permite cei mai multi japonezi. Luna trecuta, potrivit unei anchete a Reuters, pretul considerat ca ideal pentru un asemenea tip de autovehicul ar fi intre 11.000 si 14.600 de euro (1,5 si 2 milioane yeni).
Insa un numar din ce in ce mai mari de persoane apreciaza modelele hibride - care asociaza motorizarea traditionala cu cea electrica - cum este Insight, produs de Honda si vandut cu 1,89 milioane yeni, care a fost modelul cel mai cumparat de japonezi in aprilie, respectiv Prius, de la Toyota, pentru care versiunea de baza costa 2,05 milioane yeni si care a ocupat primul loc in clasamentul vanzarilor de masini din Japonia, in luna mai.
La bursa din Tokyo, o actiune a Mitsubishi Motors se vindea vineri cu 2,34% mai mult decat in ziua anterioara.
In primele trei luni din 2009, Mitsubishi Motors a raportat pierderi operationale de 16 miliarde yeni (165,4 milioane dolari), estimand in acelasi timp, in mod surprinzator, ca va incheia pe profit acest an, datorita reducerii de costuri la care s-a angajat, pentru a compensa scaderea vanzarilor.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: